|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
وی یادآور شد: آزاد راه ساوه - همدان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان همدان و نیز غرب کشور محسوب می‌شود که با بهره‌برداری کامل از آن، به طور قطع روند توسعه منطقه شتاب می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید آزادراه ساوه-همدان از تکمیل این آزادراه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: از 28 کیلومتر باقی مانده از این مسیر در حال حاضر 16 کیلومتر آن با دو لایه بیندر آماده بهره برداری است و 12 کیلومتر آن نیز در مرحله اجرای اساس و زیر اساس قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آزادراه ساوه-همدان 175 کیلومتر طول داردکه قطعه نخست آن از 25 کیلومتری ساوه آغاز و تا گردنه دخان به طول 90 کیلومتر و قطعه دوم این آزاد راه از گردنه دخان تا همدان به طول 85 کیلومتر است.

علی نورزاد در بازدید از این آزادراه ضمن با اهمیت شمردن بهره برداری کامل از این پروژه گفت: آزاد راه ساوه- همدان که بخشی از آزاد راه کربلا است، تکمیل کننده شبکه بزرگراهی آسیائی و کریدور شرق و غرب کشور است و با احداث و تکمیل قسمت های باقی مانده آن ارتباط مناسبی میان راه های استان مرکزی و دسترسی سریع مناطق مرکزی به غرب کشور برقرار می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تسهیل در عبور و مرور مسافران بین تهران و همدان، کاهش 50 کیلومتری مسیر، کاهش خطرهای جاده ای به ویژه حد فاصل دخان-تجرک که بر اساس آمار موجود بیشترین حوادث و تلفات جاده ای را در استان همدان دارا است، کاهش زمان سفر حدود یک ساعت برای ماشین های سواری، صرفه‌جویی در مصرف سوخت وکاهش استهلاک وسایل نقلیه از جمله مزایای احداث این آزادراه است.

نورزاد آزادراه ساوه-همدان را یکی از مسیرهای مهم در مناطق مرکزی کشور دانست و گفت: در ایام نوروز و در روزهای پرتردد رکورد عبور به میزان 37 هزار خودرو در این آزادراه شکسته شد که همین آمار گواه اهمیت این محور به عنوان مسیر اتصال میان استان های مرکزی ایران است.

وی یادآور شد: آزاد راه ساوه - همدان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان همدان و نیز غرب کشور محسوب می‌شود که با بهره‌برداری کامل از آن، به طور قطع روند توسعه منطقه شتاب می گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین