|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
رئیس کمیسیون اروپا پیش از این گفته بود که انگلیس باید به یک توافق منصفانه با اتحادیه اروپا دست یابد ولی نمی تواند اولویت های خود را بر اتحادیه اروپا تحمیل کند.
رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که آماده است تا پیشنهادات نخست وزیر انگلیس برای اصلاح اتحادیه اروپا را بشنود.

 به نقل از اسپاتنیک، مارگاریتیس شیناس سخنگوی ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که یونکر آماده است تا پیشنهادات دولت انگلیس برای اصلاح اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دهد، البته تا زمانی که این اصلاحات ارزش های اساسی اتحادیه اروپا را نقض نکند.

وی در ادامه افزود: یونکر بسیار شفاف اعلام کرده است که ما در وهله نخست می خواهیم پیشنهادات انگلیس برای اصلاح اروپا را دریافت کرده و ببینیم. بی شک، روابطی دوستانه و سازنده بین کمیسیون اروپا و همه کشورهای عضو این اتحادیه وجود دارد و ما آماده هستیم تا برای دستیابی به یک توافق منصفانه با انگلیس، مذاکره کنیم.

وی همچنین پیروزی دیوید کامرون و حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات سراسری این کشور را تبریک گفت. حزب محافظه کار موفق شد با کسب 331 کرسی از 650 کرسی پارلمان در انتخابات پیروز شده و به تنهایی دولت اکثریت را تشکیل دهد.

رئیس کمیسیون اروپا پیش از این گفته بود که انگلیس باید به یک توافق منصفانه با اتحادیه اروپا دست یابد ولی نمی تواند اولویت های خود را بر اتحادیه اروپا تحمیل کند.

دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار انگلیس قول داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، بر سر روابط لندن با بروکسل به خصوص مساله مهاجرت مجددا مذاکره کند و سپس همه پرسی را در سال 2017 میلادی برگزار نماید.

کامرون گفته است که خواستار محدود شدن ورود مهاجران سایر کشورهای اروپایی به انگلیس است.این مساله در تضاد با پیمان اتحادیه اروپا در خصوص آزادی جابجایی نیروی کار است. یونکر گفت: من حامی قاطع برای آزادی جابجایی کارگران در اتحادیه اروپا هستم و این یکی از اصول اساسی اتحادیه اروپا به شمار می رود.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین