|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
نوبخت ادامه داد: همچنین مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان نیز در راستای اجرای این طرح در سال آینده به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد که این رقم می تواند گرهگشای بخشی از تنگناها باشد.
  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اقدامی در جهت توجه به شایسته سالاری در بین فرهنگیان دانست و گفت: این طرح از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرا می شود.

محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای که با حضور استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، افزود: در این طرح متناسب با امتیازات و جایگاه معلمان فوق العاده شغل هایی به دستمزد آنان افزوده می شود.

وی اظهارکرد: برای اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد، یکهزار و 350 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه جاری وزارت آموزش و پرورش که 24 هزار میلیارد تومان است، اختصاص یافت.

نوبخت ادامه داد: همچنین مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان نیز در راستای اجرای این طرح در سال آینده به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد که این رقم می تواند گرهگشای بخشی از تنگناها باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش گفت: در مقایسه با سال 90 که درآمد ارزی دولت 120 میلیارد دلار و مجموعه اعتبارات آموزش و پرورش در بخش هزینه ای 12 هزار میلیارد تومان بود، امسال با وجود تمام مشکلات مالی که درآمدهای دولت از منابع ارزی به 24 میلیارد دلار رسید، سهم آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر سال 90 تعیین شده که همین نشان دهنده توجه و نگاه ویژه هیات دولت به دستگاه تعلیم و تربیت است.

نوبخت اظهار امیدواری کرد با اجرای نظام رتبه بندی معلمان، فرهنگیان کشور بطور منصفانه رتبه بندی شوند و دولت هم نوع نگاه خود به فرهنگیان را به عملکرد تبدیل کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: به منظور حل مشکلات استان قزوین از استاندار و مجمع نمایندگان و مدیر کل آموزش و پرورش قزوین دعوت شده است تا هفته آینده در تهران حضور یابند تا ضمن بررسی مشکلات عمرانی این استان درباره اردوگاه دانش آموزی یانس آباد آبیک نیز چاره اندیشی شود تا دولت نیز بتواند نگاه ویژه خود به اماکن فرهنگی را جامه عمل بپوشاند.

در این مراسم از آیت الله هادی باریک بین نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری به پاس مجاهدت ها و تلاش های چندین ساله تقدیر و از دو کتاب عملکرد یک ساله و برنامه چهار ساله آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

در پایان این مراسم از یک معلم نمونه کشور و 12 معلم نمونه استانی قزوین قدردانی شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین