|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
جولی پیشاب درحالی که در کنار 'سرتاج عزیز' همتای پاکستان خود حضور داشت، مبنی بر اینکه بهترین راه حل بحران یمن چیست؟ تصریح کرد: بر این باوریم که تمام اینگونه مسایل باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و بحران یمن نیز در نهایت راه حلی جز راه حل سیاسی نخواهد داشت.
 وزیر امور خارجه استرالیا که برای گفت و گو با مقامات پاکستان، به اسلام آباد سفر کرده است، سفر اخیر خود به تهران را بسیار سازنده و مفید ارزیابی کرد.

خانم 'جولی بیشاپ' Julie Bishop روز چهارشنبه، در حاشیه دیدارهای خود با مقامات عالی پاکستان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اظهار داشت که در سفر دو هفته پیش خود به تهران، دیدار و گفت و گوهای بسیار مفیدی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و محمدجواد ظریف همتای ایران خود درباره بسیاری از موضوع های دوجانبه و مسایل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله مساله یمن انجام داده است.

وزیر امور خارجه استرالیا درحالی که در کنار 'سرتاج عزیز' همتای پاکستان خود حضور داشت،  مبنی بر اینکه بهترین راه حل بحران یمن چیست؟ تصریح کرد: بر این باوریم که تمام اینگونه مسایل باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و بحران یمن نیز در نهایت راه حلی جز راه حل سیاسی نخواهد داشت.

این سخنان وزیر خارجه استرالیا درباره مساله یمن که در حضور مرد شماره یک دستگاه دیپلماسی پاکستان و در راستای سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن مطرح شد، می تواند پیام روشن استرالیا به کشورهایی از جمله پاکستان باشد که عربستان از آنها برای پیوستن به ائتلاف حمله به یمن دعوت کرده است.

جولی بیشاپ اظهار امیدواری کرد تمام طرف های درگیر در مساله یمن بتوانند از طریق راه حل سیاسی به این بحران خاتمه دهند.

براساس قطعنامه ای که پارلمان پاکستان ماه گذشته تصویب کرد، پاکستان باید موضوع بیطرف در قبال یمن اتخاذ کند و از وارد شدن به هرگونه جنگ علیه یمن خودداری کند.

وزیر امور خارجه استرالیا، به عنوان اولین وزیر استرالیایی در 12 سال گذشته، روزهای 29 و 30 فروردین ماه (بیش از دوهفته پیش) به تهران سفر کرد و دیدارهای او با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، بازتاب وسیعی در رسانه های بین المللی داشت.

جولی بیشاپ در سفر دو روزه خود با پاکستان، علاوه بر دیدار با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر امور خارجی و امنیت ملی، با محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور و نیز روسا و گروهی از نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان دیدار خواهد کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین