|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
فانی انسداد مبادی بی سوادی در مناطق مرزی و افزایش تحت پوشش تحصیلی، ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان وبرگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه با مشارکت بیش از 5700 مدرسه در سراسر کشور را از دیگر فعالیت های وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سیاست های پنج گانه ارتقای مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت ها، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و بهسازی و سامان دهی نیروی انسانی موجب پیشرفت نظام آموزشی شده است.

 علی اصغر فانی در دیدار معلمان نمونه کشوری با رییس جمهوری در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری، افزود: برنامه های آموزش وپرورش در دولت یازدهم مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی و نیز برنامه ترمیمی مجلس شورای اسلامی تنظیم و اجرا می شود.

وی تشکیل ستاد اجرایی سند تحول بنیادین و تدوین زیر نظام های مربوطه را از اقدامات آموزش و پرورش خواند و یادآورشد: تهیه نقشه راه و ارایه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای 40 راهکار در قالب 99 برنامه اجرایی بخشی از این اقدامات محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش اجرای سیاست توسعه مشارکت ها را در آموزش وپرورش بسیار مهم دانست و افزود: عقد 21 تفاهم نامه با دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای جذب و جلب مشارکت سایر بخش ها به آموزش و پرورش از جمله این اقدامات است.

فانی افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی را معادل 10.3 درصد عنوان کرد و ادامه داد: چابک سازی و کوچک سازی ساختار نیروی انسانی در آموزش وپرورش به تعداد 40 هزار نفر در سال جدید و عدم جذب نیروی جدید در راستای اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در این وزارتخانه صورت گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به تاسیس و تجهیز 32 آزمایشگاه نانو در استان های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 101 پژوهش سرای دانش آموزی به مجموعه پژوهش سراها اضافه شده است که می تواند پرورش دانش آموزان خلاق را در پی داشته باشد.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه های کلاسی، ایجاد زنگ انشا و گفت و گو در برنامه های درسی، تقویت شوراهای دانش آموزی، اجرای پرسش مهر 15 با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت بیش از 3.5 میلیون دانش آموز، بخشی از اقدامات این وزارتخانه در یک سال گذشته است.

فانی انسداد مبادی بی سوادی در مناطق مرزی و افزایش تحت پوشش تحصیلی، ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان وبرگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه با مشارکت بیش از 5700 مدرسه در سراسر کشور را از دیگر فعالیت های وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی با قدردانی از رییس جمهوری به منظور تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیئت دولت در سال 93، اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش بتواند با گشایش های اقتصادی از منابع بیشتری در امر تعلیم و تربیت فرزندان این کشور بهره ببرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین