کد خبر: ۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
خسرونیا در ادامه صحبت‌هایش سیگار را عامل ایجاد کننده 13 نوع سرطان دانست و گفت: مهم‌ترین مناطق در ابتلای سرطان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران و اصفهان است و سرطان زنان در استان یزد و سرطان مردان در استان مرکزی شایع است.
رئیس کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ضمن اشاره به نارضایتی پزشکان نسخه‌نویس از تعرفه‌های درمان 94، از راه‌اندازی 30 گروه وایبری پزشکان جهت شناسایی مشکلات و همچنین بیماری‌های رایج در مناطق مختلف خبر داد.

 دکتر ایرج خسرونیا در نشست خبری بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده جهت بررسی مشکالات و مسائل روز پزشکی در این کنگره گفت: این کنگره 2000 نفر شرکت کننده دارد و سخنرانانی از داخل و خارج کشور در مورد دستاوردها و مشکلات روز پزشکی صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کنگره چهار روز با همکاری 220 تن از پزشکان سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از برگزاری کنگره بیش از 60 مقاله شفاهی، 60 مقاله به صورت پوستر، سه کارگاه و چهار سخنرانی جامع توسط اساتید دانشکاه در مورد مسائل روز پزشگی خواهیم داشت.

خسرونیا با بیان اینکه کنگره سعی دارد به دنبال برقراری ارتباط با نقاط مختلف کشور بیماری‌های رایج هر منطقه را شناسایی و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه کند، گفت: شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی – عروقی‌، تصادفات و سرطان است و این کنگره سعی دارد با ارائه و آموزش دانش روز پزشکی به پزشکان مناطق مختلف کشور این دستاوردها را در اختیار نقاط مختلقف خاصه مناطق محروم کشور قرار دهد.

وی درادامه به وجود گروه وایبری پزشکان اشاره کرد و گفت: 30 گروه وایبری100نفره راه‌ انداخته‌ایم که می‌توان از طریق آن مشکلات و بیماری‌های رایج هر منطقه را شناسایی و حل کرد.

رئیس کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور در ادامه به بیماری کبد چرب به عنوان یک عارضه در حال افزایش در کشور اشاره کرد و گفت: تا 20 - 30 سال گذشته، کبد چرب تنها در زنان باردار مشاهده می‌شد اما امروزه کبد چرب در سایر افراد هم دیده شده و متاسفانه در حال افزاش است.

وی افزود: زمانی فرد به کبد چرب مبتلا می‌شود که 10 درصد بدن اورا حجم کبد فرا گیرد و در صورت مبتلا بودن فرد به بیماری‌هایی نظیر دیابت، کلسترول بالا، سندروم تخمدان، کم کاری تیروئید و جراحی‌های معده، امکان ایجاد کبد چرب بیشتر می‌شود. در این روند به تدریج کبد سفت و سخت می‌شود، بدن ورم می‌کند، چشم‌ها زرد می‌شود، شکم آب می‌آورد و به سرطان کبد تبدیل می‌شود.

خسرونیا، ورزش و کنترل وزن و قند را از جمله راه‌های از پیشگیری کبد چرب خواند و گفت: ما ایرانی‌ها معمولا از کودکان چاق و تپل خوشمان می‌آید در حالی که رشد سلول‌های چربی از همان سنین کودکی شروع می‌شود و به همین دلیل کنترل تغذیه و مصرف قند باید از همان سن صورت گیرد که منجر به بروز بیماری‌های کبدی در سنین بالاتر نشود.

رئیس کنگره پزشکان متخصص داخلی با اشاره به محورهای برگزاری این کنگره گفت: یکی از موضوع‌هایی که در این کنگره طرح و بررسی می‌شود بحث تعرفه پزشکی است که وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پزشکی تعرفه‌ای را مشخص کردند که شورای علی بیمه هم آن را تایید کرد و باعث تقلیل تعرفه نسخه نویسان و اعتراض آنها شد.

وی در این راستا افزود: هدف ما کم کردن فاصله درآمدها در جامعه پزشکی است. در حالی که یک پزشک جراح می‌تواند با یک عمل جراحی درآمد خوبی کسب کند و یک نسخه نویس تنها منبع درآمدش نسخه نویسی است و برای افزایش درآمد، این گروه یا باید مریض‌های بیشتری را ویزیت کند یا باید تعرفه را بالا برد. پزشک به دلیل کاهش تعرفه‌ها و برای اینکه بیمار بیشتری را ببیند، وقت کمتری برای معاینه و تشخیص می‌گذارد و مریض را برای تشخیص بیماری به سمت ابزارهای پاراکلینیک مثل عکسبرداری و رادیولوژی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به روند بروز سرطان در کشور و با بیان اینکه سالانه 85 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند، گفت: میزان ابتلای مردان به سرطان 65 درصد و ابتلای زنان به این بیماری 35 درصد است و از هر 100هزار مرد، 205 نفر و از هر 100هزار زن، 132 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند. شایع‌ترین سرطان در مردان نیز سرطان پروستات و در زنان سرطان سینه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سن ابتلا به سرطان در ایران کاهش یافته است، گفت: سومین عامل مرگ و میر در ایران سرطان است و زنان ایرانی 10 سال زودتر از زنان سایر کشورها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

خسرونیا در ادامه صحبت‌هایش سیگار را عامل ایجاد کننده 13 نوع سرطان دانست و گفت: مهم‌ترین مناطق در ابتلای سرطان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران و اصفهان است و سرطان زنان در استان یزد و سرطان مردان در استان مرکزی شایع است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از سریال "در حاشیه" که اخیرا پخش آن به اتمام رسیده، گفت: این سریال فقط نقاط منفی جامعه پزشکی را نمایش می‌داد و با این کار باعث اعتمادزدایی مردم نسبت به پزشکان و جراحان می‌شد. این سریال باید همه به نقاط مثبت و هم منفی می‌پرداخت.

به گزارش ایسنا، در ادامه مصطفی انوری، نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به اینکه سعی داریم در این کنگره با تازه‌های پزشکی دست یابیم، گفت: جامعه پزشکان متخصص داخلی در بردارنده 9 رشته است و هدف ما در این کنگره ارائه به روز نوع درمان و پیشگیری بیماری‌هاست.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور افزود: ایران در حوزه سلامت و پزشکی از لحاظ به روز بودن و از لحاظ گستردگی مراکز تحقیقات وضعیت پیشرفته‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی مشکلات صنفی هم مطرح می‌شود، گفت: در روز دوم این کنگره مشکلات صنفی پزشکان مثل تعرفه و و معضلات و گرفتاری‌های که برای پزشکان وجود دارد، طرح می‌شود.

انوری با اشاره به وجود برخی موانع بر سر راه پزشکان داخلی، گفت: گاهی برای انجام برخی جراحی‌ها که در شرح وظایف پزشکان داخلی است، موانع و سنگ اندازی‌هایی ایجاد می‌شود که در این کنگره طرح و بررسی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین