|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
نمایندگان پارلمان آلمان و نه تنها اپوزیسیون درباره سیاست های اطلاعاتی دفتر صدر اعظم آلمان بسیار ناراحت هستند. از این روز از دولت آلمان درخواست شده است که بالاخره همه کارت ها را روی میز بگذارد.
رئیس کمیته پارلمانی نظارت بر سرویس‌های مخفی آلمان از عدم اراده مرکل برای شفاف سازی درباره جاسوسی‌های آمریکا انتقاد کرده و این احتمال را داد که جاسوسی‌ها ابعاد گسترده تری از آنچه تا به حال فاش شده است داشته باشد.

 "آندره هان" از اعضای حزب چپ و رئیس کمیته پارلمانی نظارت بر سرویس های مخفی از عدم اراده دولت آلمان برای شفاف سازی درباره مسئله همکاری‌های جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت آلمان با آمریکا انتقاد کرده و اظهار داشت: دولت باید به چیزی که دیگر نمی تواند آن را انکار کند اعتراف کند. دیگر این قابل تحمل نیست که پارلمان را با اطلاعات نصفه  نیمه دست به سر کنیم. این نحوه برخورد با نمایندگان منتخب ملت نیست.

نمایندگان پارلمان آلمان و نه تنها اپوزیسیون درباره سیاست های اطلاعاتی دفتر صدر اعظم آلمان بسیار ناراحت هستند. از این روز از دولت آلمان درخواست شده است که بالاخره همه کارت ها را روی میز بگذارد.

بر اساس گزارش های منتشر شده سازمان اطلاعات امنیت آلمان سال ها در جاسوسی از سیاستمداران و شرکت های اروپایی با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری داشته است. این مسئله حدود یک هفته است که فاش شده است. روز چهار شنبه کمیته کنترل پارلمانی آلمان در یک نشست ویژه مسئله جاسوسی ها را مورد بررسی قرار می دهند. انتظار می رود که "توماس دمایزیر" وزیر کشور فعلی و رئیس دفتر سابق صدر اعظم آلمان که ظاهرا همکاری های جاسوسی برلین-واشنگتن در دوره مسئولیت وی اتفاق افتاده است در این نشست حضور یابد.

"آندره هان" در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت زمانی که رئیس دفتر فعلی صدر اعظم آلمان چند روز پیش برای اولین بار پارلمان را در جریان این جاسوسی ها قرار داد هیچ حرفی از این مسئله زده نشد که کمیسیون اروپا هم از اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. همچنین این گونه اعلام شد که دفتر صدر اعظم آلمان تازه در ماه مارس از تلاش های جاسوسی آمریکا از اروپا با کمک های اطلاعاتی سازمان اطلاعات امنیت آلمان آگاه شده است. این مسئله هم در حال حاضر غلط از کار درآمده است. این دو مسئله با توجه به گزارش های مطبوعاتی روشن شد.

وی افزود: این طور نمی تواند باشد که ما به صورت جزء به جزء اطلاعاتی را که مطبوعات کشف می کنند تایید کنیم. این روند باید پایان یابد. دولت موظف است اطلاعات جامع در این باره را به پارلمان ارائه دهد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی خواستار انتشار هر چه سریع تر داده های اطلاعاتی دست چین شده ای شد که سازمان اطلاعات آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا با کمک آن از اروپا جاسوسی می کرده اند و در این باره گفت: ما می توانیم تمام آسیب ها را مورد ارزیابی قرار دهیم در صورتی که به این لیست دست یابیم.  دولت نباید خود را در پس روند مشاوره با آمریکایی ها پنهان کند.

ظاهرا دولت آلمان برای ارائه لیست این داده های دست چین شده به دنبال اجازه آمریکا بوده و در این باره با واشنگتن مشاوره می کند.

این سیاستمدار حزب چپ آلمان همچنین خواستار پیامدهای مسئولیتی برای کارکنان مرتبط با این جاسوسی ها در سازمان اطلاعات امنیت آلمان و مسئولین وقت در دفتر صدر اعظم شد.

وی همچنین تاکید کرد که این جاسوسی ها می تواند ابعاد بسیارگسترده تری از آنچه تا به حال مشخص شده است داشته باشند. با این حال آسیب های سیاسی جاسوسی های تا به حال افشا شده نیز بسیار بالا است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین