|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
به دنبال انتشار خبر سفر علی مطهری به مشهد برای سخنرانی در دانشگاه فردوسی این شهر به مناسبت هفته معلم، شورای تبیین مواضع تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در بیانیه‌ای به وی توصیه کرده است که سفر خود را لغو کند.
علی مطهری به سوژه اصلی و هدف تندروها و خودسرها تبدیل شده است. از سویی او را در شیراز مورد حمله قرار می‌دهند و از سوی دیگر – در بیانیه‌ای که هر چند تکذیب شد اما تکذیبیه‌اش هم چندان فرقی با اصل بیانیه نداشت – این برخورد را به عنوان آخر و عاقبت چهره‌های سیاسی دیگر مثل حجج اسلام سید حسن خمینی و ناطق نوری در سفر به استان گلستان بیان می‌کنند. این بار تندروهای مشهدی دست به کار شده‌اند و در بیانیه‌ای مطهری را از سفر به حریم امن ضامن آهو منع کرده‌اند. اتفاقی که البته در مشهد با توجه به حضور قوی جریان جبهه پایداری – به عنوان جریان تندرویی که منتسبانش پیش از این به مطهری حمله‌های دیگری از جمله در صحن علنی مجلس داشته‌اند – بعید به نظر نمی‌رسد، اما باز هم نیازمند توجه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و دولتی است تا شاهد تکرار اتفاق تلخ شیراز نباشیم. تلخی این ماجرا زمانی بیشتر می‌شود که در ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، پدر علی مطهری هستیم.

به دنبال انتشار خبر سفر علی مطهری به مشهد برای سخنرانی در دانشگاه فردوسی این شهر به مناسبت هفته معلم، شورای تبیین مواضع تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در بیانیه‌ای به وی توصیه کرده است که سفر خود را لغو کند. این شورا در بیانیه خود خطاب به مطهری آورده است: باخبر شدیم بعد از چند ماه از آخرین سفری که به مشهد مقدس داشتید و با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد و سخنرانی جنجالی خود که شادی دل دشمنان قسم خورده این نظام مقدس و خشم و اندوه دوستان و یاران انقلاب را باعث گردید، در هفته معلم بار دیگر قرار است در مکان مقدس دانشگاه به ایراد سخن بپردازید. در بیانیه این شورا بعد از اشاره به یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اضافه شده است: امروز به رسم وذکر فان الذکرا تنفع المومنین به شما فرزند حضرت استاد شهید تذکراتی را یادآور می‌شویم، هرچند نشان دادید تذکرات مشفقانه یاران انقلاب را علاقه‌ای به شنیدن ندارید. در قالب این تذکرات نیز خطاب به علی مطهری بیان شده است: جناب دکتر ژست روشنفکری دینی بیماری مضاعفی است که در این روزگار سکه بازار شده و متاسفانه شما خواسته یا ناخواسته جزو مبتلا شدگان این بیماری مضمن (توضیح: در بیانیه به همین شکل درج شده و املای صحیح کلمه «مزمن» است) شده‌اید. اگر قرار است این بار نیز در سفری که پیش رو دارید با همان رویکرد همیشگی و همان مواضع قبلی در دانشگاه حضور یابید و از آن دفاع کنید، اگر قرار است به عنوان نماینده آن مردگان سیاسی، آن فتنه گرانی که به دلیل بصیرت سیاسی مردم برای همیشه از صحنه سیاست کنار رفتند به دفاع بپردازید... اگر قرار است بار دیگر با سخنانی تحریک‌آمیز سعی در دو قطبی کردن فضای جامعه داشته باشید که به این بهانه فرصت مجددی را برای بازیگری شب پره‌های کور و عفن آمریکایی فراهم کنید، اگر قرار است مواضع شما بار دیگر خوراک رسانه‌ای بیگانگان شود و آن‌ها بار دیگر به لطف افاضات شما به دنبال زنده کردن سران فتنه شوند... اگر قرار است یک بار دیگر در مقام وکیل مدافع فتنه‌گران جسارت کرده و عدالت رهبری را زیر سوال ببرید؛ ما دانشجویان انقلابی ساکت نخواهیم نشست. این بیانیه می‌افزاید: شهر مقدس مشهد به مدد الطاف امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فضایی آرام و بدون هیاهو است. این‌جا مشهداست، شهر شهادت وشعار همدلی و همزبانی در شهر ما حاکم است. با توجه به سیر مواضعی که در سخنرانی‌های شما دنبال کردیم، چیزی جز برهم زدن فضای دانشگاهی و تلاش برای دوقطبی کردن جامعه و دادن حیاتی دوباره به خودتان و آن ورشکستگان سیاسی یافت نکردیم. و شما را فردی بی‌بصیرت و بازیخورده جریان قتنه آمریکایی اسراییلی می‌دانیم که در هر مکانی که حضور می‌یابید با سخرانی یک طرفه و دیکته شده و بدون فرصت به منتقدین و با تکرار مواضع عناصر ضد انقلاب و رسانه‌های معاند، شادی دشمنان قسم خورده نظام را رقم می‌زنید. پیشنهاد می‌کنیم سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنید که اگر غیر از این باشد وشما همان مواضع را مطرح کنید، دانشجویان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.
منبع: ابتکار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
این تهدید کننده ها همان خوارج زمان حضرت علی هستند و بی شباهت به گروه داعش هم نیستند
چرا مردم در برابر این بدتر از داعشی ها ساکت می مانند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین