|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
رییس سازمان سینمایی با اهدای نشان شمس به ولادیمیر مالایشوف مولوی شناس روس و لیلی انور به پاس شناساندن این شاعر بزرگ تقدیر کرد.
حجت الله ایوبی در مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر که هم اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است ، گفت: خانم لیلی انور را افراد زیادی در دنیا می شناسند. وی سفیر توانمند فرهنگ و ادب ایرانی در جهان بوده و با تسلطی که به زبان های مختلف دارد، جلسات موفقی را در کشورهای مختلف برای فرهنگ ایرانی برگزار کرده که من شاهد بعضی از آن ها بوده ام.

وی درباره ولادیمیر مالایشوف هم خاطرنشان کرد: این هنرمند از چهره هایی است که مدیریت های مختلف فرهنگی در شوروی سابق و روسیه فعلی را برعهده داشته و در حال حاضر رییس یکی از قدیمی ترین دانشکده های سینمایی روسیه است . او همواره سعی کرده فرهنگ و تمدن ایرانی را معرفی کند و در این زمینه همواره تلاش کرده تا دوستاران فرهنگ و هنر با یکدیگر ملاقات کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این سخنان دو نشان شمس را به این دو مولوی پژوه شاخص در عرصه بین الملل اهدا کرد.

همچنین ولادیمیر مالایشوف پس از دریافت نشان شمس پشت تریبون رفت و به فارسی از رییس سازمان سینمایی تشکر کرد که این اتفاق با استقبال روبرو شد.

امسال برای نخستین بار بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن در گام سی سوم با هدف استقلال بخش ملی از بین الملل و هدف گذاری بر توسعه دیپلماسی فرهنگی در عرصه سینما تفکیک شد.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه با یکدیگر رقابت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین