|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
رییس سازمان سینمایی کشور گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر در اندازه استانداردهای جهانی برگزار شد و باید به آن نمره قبولی داد.
حجت الله ایوبی عصر جمعه در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، افزود : اگر بخواهم تفاوت فیلم فجر با دیگر جشنواره ها را ارزیابی کنم، فیلم های حاضر در جشنواره را می توان از مهم ترین شاخصه های آن برشمرد.

وی تصریح کرد: در جهانی که پر از غبار و سوء تفاهم است فیلم هایی که پر از محبت دوستی و بر طرف کننده بدی ها است به عنوان مهم ترین دستاورد این رویداد مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر این که همه دیدند که این رویداد شرایط برگزاری یک جشنواره معتبر و بین المللی را داشت، گفت : سی و سومین جشنواره فیلم فجر هرچند بخش بین الملل را به این شکل تازه تجربه کرد اما در سطح استاندارهای بزرگ دنیا برگزار شد.

ایوبی یادآور شد: از مدیران و روسای فدراسیون های ملی جشنواره های خارجی که به جشنواره فجر آمده بودند خواسته است تا این بخش جشنواره را نقد کنند که همه آنها نمره قبولی به ما دادند.

وی همچنین نحوه استقبال و بازار فیلم حرفه ای و کارگاه های خوب جشنواره را در سطح عالی توصیف کرد.

رییس سازمان سینمایی کشور همچنین به جلسه هم اندیشی با مدیران خارجی در جشنواره اشاره کرد و گفت : این جلسه دستاوردهای بسیار خوبی برای ما داشت و بدون شک اتفاقات خوبی را برای آینده سینمای ایران رقم خواهد زند.

در ادامه ایوبی درباره نماد سیمرغ به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی سخن گفت.

مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر عصر امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت کنندگان هجدهمین بازار جهانی فیلم تهران، داوران بخش بین الملل، مسوولان وزارت ارشاد و بنیاد فارابی، شماری از سفیران کشورهای خارجی، رایزنان فرهنگی، عوامل فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه های رقابتی و شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی و خارجی و اهالی رسانه ها برگزار شد.

امسال برای نخستین بار بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن در گام سی و سوم با هدف استقلال بخش ملی از بین الملل و هدفگذاری بر توسعه دیپلماسی فرهنگی در عرصه سینما تفکیک شد.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه با یکدیگر رقابت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین