|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۴۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
فیلم های ناشناس، نور جمعه، بدون مرز، ماجراجویان برف و سیزارتا جوایز بخش های مختلف بخش سینمای جهان سی و سومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کردند.
در ادامه مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر که عصر جمعه در تالار وحدت برگزار شد، فیلم ها و هنرمندان برگزیده بخش سینمای جهان این مراسم معرفی شدند.

بر این اساس، سیمرغ بلورین و پاداش بهترین بازیگر فیلم در این بخش به گواردان برای فیلم ناشناس به کارگردانی بیجو کومار دامنداران از هند اهدا شد.

سیمرغ بلورین و جایزه فیلمنامه این بخش به گروه فیلمنامه نویسان نورجمعه شامل: چن یانگ، وانگ بینگ، لوسیو، سان هایفان، لی دان، لی سانگ جون، ژانگ پنگ به کارگردانی چن یانگ از چین اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیات داوران به امیرحسین عسگری برای فیلم بدون مرز به تهیه کنندگی مجتبی امینی از ایران اهدا شد.

سیمرغ بلورین و جایزه بهترین کارگردانی نیز در این بخش به فاروغ حافظ حاجی اوغلو برای فیلم ماجراجویان برف از کشور ترکیه اهدا شد.

سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین فیلم به سیزارتا به تهیه کنندگی و کارگردانی ریچی مهتا، محصول کانادا و هند اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نیز به گووارتانبرای بازی در فیلم ناشناس از هند اهدا شد.

امسال برای نخستین بار بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن در گام سی سوم با هدف استقلال بخش ملی از بین الملل و هدف گذاری بر توسعه دیپلماسی فرهنگی در عرصه سینما تفکیک شد.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه با یکدیگر رقابت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین