|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
دبیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: پیوند بین فرهنگ و ملت ها هر روز وسیع تر می شود و سینما است که می تواند این پیوند را حفظ کند.
علیرضا رضا داد عصر شنبه در آیین اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر که در تالار وحدت در حال برگزاری است، افزود: زنده یاد جرج جرداق مستشرق بزرگ و بین المللی در مجموعه ای در ستایش امام علی (ع) ، نوشته است که برای درک امام علی(ع) نیاز نیست مسلمان باشید، چرا که کسی بهره ای از انسانیت برده باشد از خصایص امام علی(ع) مطلع و آگاه است.

وی تاکید کرد: امروز به جرات می توان گفت هر اثری که تولید می شود راهی به سوی بشریت باز می کند و باعث توسعه میان سازندگان آن اثر و مخاطبانش می شود.

وی ادامه داد: استقلال این دوره از جشنواره فیلم فجر همین هدف را پیگری کرد و تلاش کردیم با حرکت در این مسیر به سمت قله های موفقیت گام برداریم.

دبیر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر همچنین گفت: پیوند بین فرهنگ و ملت ها هر روز وسیع تر می شود و سینما است که می تواند این پیوند را حفظ کند.

رضاداد با تشکر از کسانی که برای حضور در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر آثار خود را ارسال کردند، اظهارداشت: باید عذرخواهی کنیم از اینکه امروز تعداد محدودی از فیلم ها برگزیده می شوند اما بدون شک تمام هنرمندانی که اقدام به حضور در جشنواره فجر کرده اند برای ما برگزیده هستند.

امسال برای نخستین بار بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن در گام سی سوم با هدف استقلال بخش ملی از بین الملل و هدف گذاری بر توسعه دیپلماسی فرهنگی در عرصه سینما تفکیک شد.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه با یکدیگر رقابت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین