|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر لحظاتی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.
در آیین اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر که در تالار وحدت در حال برگزاری است علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میهمانان خارجی بخش بین الملل، شرکت کنندگان هجدهمین بازار جهانی فیلم تهران، داوران بخش بین الملل شرکت دارند.

در این مراسم حجت الله ایوبی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمای فارابی، در کنار میهمانان و هنرمندان خارجی این بخش و چهره هایی چون فرزاد موتمن، جواد نوروزبیگی، بیژن امکانیان، سیدرضا میرکریمی و نیکی کریمی حضور دارند.

شماری از سفیران کشورهای خارجی، رایزنان فرهنگی، عوامل فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه های رقابتی و شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی و خارجی و اهالی رسانه ها نیز در این مراسم شرکت دارند.

در این مراسم جوایز بخش های رقابتی جشنواره شامل جلوه گاه شرق، سینمای سعادت و هنر و تجربه اهدا می شود.

همچنین طبق اعلام مسوولان جشنواره در آیین اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر بانوان سینماگر کشورهای اسلامی که مسوولیت داوری جوایز ویژه جشنواره را بر عهده دارند، جوایز برگزیدگان این بخش را اهدا می کنند.

امسال برای نخستین بار بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن در گام سی سوم با هدف استقلال بخش ملی از بین الملل و هدفگذاری بر توسعه دیپلماسی فرهنگی در عرصه سینما تفکیک شد.

بخش بین المللی این رخداد که به دبیری علیرضا رضا داد از پنجم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده بود تا ساعات آینده با معرفی نفرات برگزیده بخش های مختلف این رویداد به پایان می رسد.

کارگردانی برنامه اختتامیه بر عهده منوچهر شاهسواری است.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه با یکدیگر رقابت کردند.

طبق اعلام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار است این مراسم زنده از شبکه تلویزیونی نمایش سیما پخش شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین