|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
دبیرکل بنیاد جهانی فردوسی گفت: نخستین جشنواره حکمت فردوسی از 19 تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری با هدف تقویت فرهنگ ایرانی و هویت ملی برگزار می شود.
یاسر موحدفرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا به برنامه های گرامی داشت 25 اردیبهشت، روز ملی حکیم توس، ابوالقاسم فردوسی، افزود: در دهمین دوره برگزاری این مراسم شاهد برپایی نخستین جشنواره حکمت فردوسی با رویکرد فرهنگی، هنری و پژوهشی در سراسر کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این برنامه کشوری برای نخستین بار شاهد همکاری نزدیک وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای هستیم و این خود نشان می دهد که تا چه حد برگزاری این جشنواره مهم و متکی بر کاربرنامه ریزی شده است.

دبیرکل بنیاد جهانی فردوسی، رویکرد این جشنواره با هدف تقویت فرهنگ ایرانی و هویت ملی را از مهم ترین دلایل اتحاد و همدلی مسوولان مختلف وزارتخانه ها در برپایی این رخداد دانست.

موحد فر تصریح کرد: طبق اعلام وزارتخانه ها به تمامی ادارات و زیرمجوعه های خود از 19 تا 30 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری این جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی در سراسر کشور خواهیم بود.

وی یادآور شد: در این جشنواره علاوه بر گردآوری و تدوین تمامی پژوهش های صورت گرفته درباره شاهنامه فردوسی و شخصیت حکیم توس شاهد برپایی جشنواره های تخصصی ملی و بین المللی، نمایشگاه ها، همایش ها و نشست های فرهنگی و هنری خواهیم بود که در تحقق این مهم مراکز فرهنگی استان ها و دانشگاه ها، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز همراه ما در اجرایی کردن این برنامه ها مشارکت خواهند داشت.

مطابق تقویم رسمی کشور روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه به نام روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی سراینده شاهنامه نامگذاری شده است و همه ساله در این تاریخ برنامه های متعدد فرهنگی و هنری با محور شاهنامه و زبان و ادبیات فارسی در کشور و برخی نقاط جهان برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین