|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
قیمت نفت تحت تاثیر خبر افزایش بی سابقه صادرات نفت عراق و تقویت ارزش دلار، کمی کاهش یافت.
از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام که پیش از این به بالاترین سطح خود در سال ٢٠١٥ میلادی رسیده بود، بعد از آنکه عراق از دستیابی به رکورد صادرات نفت خود در ماه آوریل خبر داد و ارزش دلار نیز تقویت شد، کاهش یافت.

با این حال، انتشار داده هایی مبنی بر کاهش شمار دکل های حفاری فعال و همچنین خبر توقف فعالیت های یک واحد تولید بنزین در ونزوئلا، از قیمت نفت حمایت و از کاهش بیش از اندازه آن جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با ٣٢ سنت کاهش به بشکه ای ٦٦ دلار و ٤٦ سنت رسید و قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم با ٤٨ سنت کاهش در سطح ٥٩ دلار و ١٥ سنت نهایی شد.

پالایشگاه «اموای» ونزوئلا که ظرفیت پالایش روزانه ٦٤٥ هزار بشکه نفت را درد، روز گذشته یک واحد تولید بنزین خود را به دلیل انجام تعمیرات تعطیل کرد و موجب شد تا قیمت بنزین و گازوئیل با سولفور پایین در بازار تقویت شود.

همچنین براساس گزارش روابط عمومی وزارت نفت، در ابتدای آغاز به کار بازار ، اخباری از افزایش صادرات نفت عراق در ماه آوریل و دستیابی آن به رکورد ٣,٠٨ میلیون بشکه در روز منتشر شد و نگرانی ها در خصوص عرضه بیش از تقاضای نفت در بازار را تشدید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین