|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز ا اظهار کرد: ذخیره سازی ١,٣ میلیارد مترمکعب گاز در مخزن سراجه قم از جمله برنامه های امسال منطقه سه عملیات انتقال گاز است.
تزریق روزانه چهار میلیون مترمکعب گاز به مخزن ذخیره سازی سراجه برای استفاده از این گاز در فصل زمستان آغاز شد.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز ا اظهار کرد: ذخیره سازی ١,٣ میلیارد مترمکعب گاز در مخزن سراجه قم از جمله برنامه های امسال منطقه سه عملیات انتقال گاز است.

هوشنگ مهردادفر افزود: از ٢١ آبانماه پارسال تا ٢٨ فرودین ماه امسال نزدیک به یک میلیارد و ٢١ میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت شده است و بر اساس برنامه تعریف شده، امسال نیز بیش از ١,٣ میلیارد مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره می شود.

وی یادآور شد: امکان تزریق روزانه ١٠ میلیون مترمکعب گاز به این مخزن با سه واحد توربو کمپرسور وجود دارد و هم اکنون این عملیات با ارسال روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز شده است.

به گفته مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز، پارسال، تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی سراجه با افزایش ٣٥ درصدی به یک میلیارد و ٢٤٠ میلیون مترمکعب رسید و این مقدار طی هفت ماه امسال نیز افزایش می یابد و به ١,٣ میلیارد مترمکعب می رسد.

به گزارش شانا، مخزن سراجه قم با قابلیت ذخیره سازی یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در فاز نخست و سه میلیارد و ٣٠٠ مترمکعب گاز در فاز دوم، در ٤٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و ١٤٠ کیلومتری تهران قرار دارد.

بر همین اساس، این مخزن به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی آن به استان تهران (نقطه حداکثر مصرف)، همچنین مجاورت با خط لوله سراسری گاز، به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید و ذخیره سازی گاز مطرح است.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین