|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا نوشت: رقم قابل توجهی از ایرانیان باید در آینده نزدیک به کشور خود بازگردند و این موضوع به توانایی دولت استرالیا در رایزنی با ایران و پیشبرد این مساله بستگی دارد.
توجه ویژه پارلمان استرالیا به بازگردان مهاجران ایرانی و مذاکره با تهران پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا روز شنبه نوشت: بازگرداندن پناهجویان ایرانی در گرو توانایی دولت استرالیا و انجام مذاکرات با دولت حسن روحانی در ایران است، اما به نظر می رسد جولی بیشاپ موفقیتی کسب نکرده است.

 پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا در مقاله ای با اشاره به سفر جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه این کشور به ایران و مذاکره با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، نوشت: به نظر می رسد بیشاپ به عنوان نخستین وزیر استرالیایی که پس از 12 سال به تهران سفر کرده در این زمینه موفقیتی به دست آورد، اما ظاهرا گفتگوها در مورد بازگشت پناهجویانی که نتوانسته اند پرونده پناهندگی خود را در استرالیا به سرانجام برسانند، موفقیتی نداشته است.

در این گزارش آمده است: جولی بیشاپ در این سفر تنها توانست این مساله را مطرح کند، اما قرار شد ادامه این گفتگوها در سطحی پایین تر در آینده انجام شود.

پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا نوشت: ایران در مورد بازگشت پناهجویان اعلام کرد قصد ندارد از اجبار برای بازگشت آن ها استفاده کند.

این پایگاه در ادامه با اشاره به تلاش های مشابه استرالیا در سال های 2000 و 2001 که فیلیپ رودوک وزیر مهاجرت وقت استرالیا بود، نوشت: در این رایزنی های سه ساله یاداشت تفاهمی در زمینه مسائل کنسولی با ایران منعقد شد.

وزارت امور خارجه ایران تاکید دارد انسان های سودجو، جوانان ایرانی را اغفال می کنند و با بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا آنان را در دام انداخته و تلاش دارند به صورت غیرقانونی به خارج از کشور ببرند.

حسن قشقاویی، معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه تاکید دارد اینگونه مهاجرت ها ناشی از تبلیغات ایران هراسانه غرب است که از ایران سیاه نمایی و از خارج بهشت نمایی می کنند.

وی تایید کرده است مذاکرات کنسولی ایران با دولت استرالیا در این باره ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا به نقل از اداره مهاجرات این کشور اعلام کرد در حال حاضر حدود هفت هزار ایرانی که با قایق خود را به استرالیا رسانده اند در این کشور به سر می برند و اغلب آنها منتظر رسیدگی به پرونده مهاجرتی خود هستند.

علاوه بر این، حدود یک هزار ایرانی مهاجر نیز در بازداشتگاه های استرالیا به سر می برند. این آمار، غیر از ایرانیانی است که در بازداشتگاه های نائور و پاپوآ گینه نو بسر می برند.

پایگاه اطلاع رسانی پارلمان استرالیا نوشت: رقم قابل توجهی از ایرانیان باید در آینده نزدیک به کشور خود بازگردند و این موضوع به توانایی دولت استرالیا در رایزنی با ایران و پیشبرد این مساله بستگی دارد.

بیشاپ پس از سفر به ایران با اشاره به مذاکره با ظریف درباره قاچاق انسان و بازگشت پناهجویان ایرانی به کشور، گفت: مباحث مثبتی صورت گرفت. چالش هایی در باره قاچاق انسان وجود دارد که ما در این راستا گفت وگوهای مثبتی را با ظریف داشتیم.

وی گفت: ما از محمدجواد ظریف و مقامات ایرانی دعوت کردیم سفری به استرالیا داشته باشند تا ادامه مباحث را در استرالیا پیگیری کنیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین