|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
در این تظاهرات که با هماهنگی یمنی های مقیم آمریکا برگزار شد، اقشار مختلف از جمله کودکان و سالمندان از گروه های ضد جنگ و مسلمانان آمریکایی نیز شرکت داشتند.
 صدها تن از معترضان به حملات سعودی به خاک یمن عصر جمعه به وقت محلی، پیش از نشست شورای امنیت در مورد یمن مقابل مقر اصلی سازمان ملل تجمع کردند و شعارهای ضد آل سعود و ضد جنگ سردادند.

لیتوانی که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، اعلام کرده که این شورا جمعه شب به وقت محلی در نیویورک پشت درهای بسته نشست فوق العاده تشکیل جلسه می دهد؛ «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل قرار است در این نشست اطلاعاتی را در مورد یمن ارائه دهد.

 در این تظاهرات که با هماهنگی یمنی های مقیم آمریکا برگزار شد، اقشار مختلف از جمله کودکان و سالمندان از گروه های ضد جنگ و مسلمانان آمریکایی نیز شرکت داشتند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای ضد سعودی و ضد جنگ و سر دادن شعارهایی مانند «آل سعود بچه کش» و «سلمان دستش به خون کودکان یمنی آغشته است»، توقف سریع حملات و کمک به حل مناقشات از طرق مذاکرات مسالمت آمیز را خواستار شدند.

این تظاهرات که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید با اقامه نماز جماعت و سپس راهپیمایی به سمت دفتر نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل پایان یافت.

چند تن از معترضان به تجاوز آل سعود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به بیان دلایل حضور خود در این تظاهرات پرداختند.

صالح، نوجوان مصری شرکت کننده در این تظاهرات گفت: من به عنوان یک مسلمان وقتی شاهد کشته شدن برادران و خواهران یمنی ام در جنگ نابرابر عربستان و مردم جنگ زده یمن هستم، رساندن فریاد برادران و خواهرانم به گوش مقام های سازمان ملل، کوچکترین کاری است که می توانم برای کمک به آنها انجام دهم.

جوان دیگر یمنی نیز بدون ذکر نام خود گفت: آل سعود باید بداند یمن متحد است؛ اتقلاب یمن هنوز در جریان است؛ مردم یمن عبدالله صالح را بیرون کردند و حالا می فهمیم که حمایت های آل سعود از رئیس جمهوری دیکتاتور یمن به چه دلیل بود؛ انقلاب یمن تخت سلطنت پادشاهان سعودی را لرزانده است؛ بحران در یمن با تفرقه افکنی و آتش افروزی های دولت عربستان ایجاد شده و حملات نظامی آنها، اثبات کننده این واقعیت است.

به گزارش ایرنا، در حالی قرار است نشست فوق العاده شورای امنیت برگزار شود که اواسط فروردین ماه این شورا با تصویب قطعنامه 2216، انصارالله را تحریم تسلیحاتی کرد و در حمایت از تجاوز عربستان به یمن، خواستار عقب نشینی این نیروها از مناطق تحت کنترل شد.

سازمان ملل نیز تاکنون در این زمینه جز صدور بیانیه برای پایان دادن به این تجاوز، اقدامی نکرده است؛ به طور نمونه دفتر بان کی مون روز گذشته (پنجشنبه) خواستار برقراری آتش بس فوری یا توقف درگیری ها برای رساندن کمک های بشردوستانه به مردم شد.

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار کشته شدگان تهاجم 6 هفته ای عربستان و حامیانش به یمن را بیش از یک هزار و 250 تن و زخمی شدگان را پنج هزار و 44 تن اعلام کرده است.

ریاض پس از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف خود دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از این اقدام تبلیغاتی همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داد به طوری که در 2 روز گذشته 40 بار باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف گرفت تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین