کد خبر: ۴۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
در حمله جنگنده های سعودی به محله «مروان» شهر «سعوان» در شرق صنعا پایتخت یمن 14 شهروند کشته و 33 تن زخمی شدند.
به نقل از پایگاه خبری «براقش نت»، عملیات امداد و نجات و جستجوی مفقودان در زیرآوارها تا پیش از ظهر جمعه ادامه داشت.

به گفته منابع بیمارستانی یمن، بیشتر قربانیان این بمباران زنان و کودکان بودند و ده ها منزل مسکونی نیز در این بمباران تخریب شد.

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار کشته شدگان تهاجم 6 هفته ای عربستان و حامیانش به یمن را بیش از یک هزار 250 و زخمی ها را پنج هزار و 44 تن اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل روز جمعه هشدار داد دسترسی به مسیرهایی که صنعا را به استان های عدن ، تعز ، الضالع و لحج مرتبط می کند، بتدریج سخت تر می شود.

این سازمان به کمبود شدید دارو و کادر پزشکی در مناطق درگیری اشاره کرد و گفت که در بیشتر نقاط این کشور کمبود شدید آب آشامیدنی بهداشتی وجود دارد.

علاوه بر مشکلات بهداشتی، یمن از قطع برق و کمبود سوخت رنج می برد و این مساله بر تلاش برای رساندن کمک های پزشکی ضروری به بیمارستان ها و آمبولانس ها تاثیر گذاشته است.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری های ریوی ، اسهال شدید و بیماری مالاریا هشدار داده است.

جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین تاکنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می کنند.

در حملات وحشیانه هوایی عربستان و همپیمانانش به یمن، تاکنون بیش از سه هزار غیرنظامی کشته و هزاران تن دیگر مجروح شده اند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و در دو روز گذشته 40 بار باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین