|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
امام جمعه نایین گفت: بیکاری یک معضل اجتماعی است اما نباید فراموش کرد که دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند و همه باید در این زمینه همیاری کنیم .
حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی نایین (ع) با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: هیچ کس منکر وجود مشکل در زمینه کار و اشتغال در کشور نیست اما همه باید در راستای حل این مشکل دست به دست هم دهند و سرمایه گذار، مردم و دولت تلاش کنند که این مشکل برطرف شود.

وی یادآوری کرد : خدمت به ملت بهترین کار است و باید مسوولان نگاههای غیرمنطقی را کنار بگذارند تا سرمایه گذار بتواند وارد میدان شده و میل و انگیزه در وی ایجاد شود.

امام جمعه نائین ایجاد فضای کسب و کار برای متقاضیان را از وظایف دولت دانست و برضرورت جلوگیراز قاچاق کالاها به کشور تاکیدکرد .

وی گفت : مبارزه با فساد باید در عمل اجرایی و رغبت مردم به خرید کالای ایرانی افزایش یابد که این مساله نیازمند تولید کالاهای ایرانی با کیفیت است تا بتواند در رقابت با کالاهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) و روز پدر گفت: علی (ع) مظهر اسم جمع و اعظم الهی است و باید به این شخصیت والا و بالا در عالم ببالیم.

سجادی در ادامه ماه رجب و ایام اعتکاف آن را به عنوان مهمترین روزهای نیایش و رستگاری ذکر کرد و از مردم و بخصوص جوانان خواست تا قدر آن را بدانند .

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: مداد علما و دانشمندانی همچون مطهری بر خون شهیدان برتری دارد.

وی ضمن گرامیداشت روز معلم از فرهنگیان خواست تا آثار شهید مطهری را مطالعه کنند و همچنین در تدریس خود نیز از کتاب های این عالم فرزانه و فرهیخته برای دانش آموزان استفاده کنند.

سجادی گفت: شهید مطهری فکر جامعی داشتند و سیاست، دیانت، فرهنگ، اقتصاد و سایر موارد را با هم داشتند و معلمان ما نیز باید از این ویژگیها استفاده کنند و دانش آموزانی را تربیت کنند که جامع الاطراف باشند.

امام جمعه نایین زادروز میلاد فرخنده امام علی (ع) را نیز گرامی داشت و افزود: علی (ع) ولات و شهادتش استثنایی بی بدیل بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین