|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: تلاش برای گسترش مسائل علمی موضوع مهمی است که به عنوان یک تکلیف شرعی به حساب می آید.
از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اظهار کرد: در گسترش مسائل دینی و اسلامی بکوشید و تلاش در این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: دنیا امروزه از علم استفاده می کند و ما نباید از این موضوع عقب مانده و باید با تکیه بر علم به رفع مشکلات بپردازیم.

آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: در موضوعات علمی بسیار نیروهای خوبی داریم که باید از آنها استفاده کنیم و با اعتماد به این اعضا در گسترش کارها و رفع مشکلات بکوشیم.

وی اضافه کرد: گسترش مسائل علمی باعث افتخار ما و جامعه اسلامی است و این موضوع جامعه اسلامی را در دنیا مطرح می کند.



** آیت الله وحید خراسانی: برای عظمت کشور تلاش کنید

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: کارتان را با قدرت دنبال کنید و بدانید که هر چه برای عظمت اسلام و این کشور تشیع تلاش کنید ارزش دارد و موفق خواهید شد.

وی ادامه داد: کار شما بسیار مهم و ارزشمند است که باید با عمل به دستورات قرآن کریم در گسترش مسائل علمی کشور کوشید.

آیت الله وحید خراسانی گفت: علم و ایمان به خدا دو موضوع مهمی است که همه باید به آن اهتمام داشته و در گسترش مسائل علمی و تحقیقاتی تلاش کنند.

وی افزود: اگر علم و ایمان هر دو در کنار هم گسترش یابد همانند دو بال ارزشمند بوده که موجب پرواز انسان می شود و انسان ها را به مقام عالی خواهد رساند.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش علم در دنیا بیان داشت: آنها به دنبال علم رفته و فنون یاد گرفتند؛ اما ما که در مرکز این گوهر هستیم هنوز نتوانسته از مسائل علمی استفاده کرده و در گسترش علوم بکوشیم، هر چند تلاش هایی شده؛ اما باید این تلاش ها روز به روز گسترش یابد.

وی گفت: علم و امانت کلید هر کاری است و باید قدر این دو نعمت را دانسته و بکوشیم که به بالاترین شکل ممکن از گوهر علم استفاده کنیم.

آیت الله وحید خراسانی افزود: شرف انسان به علم و عقل است و این عقل است که به انسان برتری می دهد و میوه عقل هم علم است.

وی با بیان اینکه علم و عقل به انسان قدرت می دهد گفت: اگر علم و عقل را در کنار هم قرار دهیم شاهد عظمت هستیم و باید همه در این عرصه تلاش کنند.

این مرجع تقلید با توصیه ای به معاون رییس جمهوری گفت: از امروز خودتان و همه معاونانتان به این نکته توجه و اهتمام داشته باشید که تا جایی که می توانید قرآن بخوانید و به آن عمل کنید و به امام زمان(عج) هدیه کنید، زیرا همانگونه که نسیم بهاری زمین مردم را زنده می کند آیات قرآن هم قلوب مرده را زنده خواهد کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین