|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان گفت: این کشور به هیچ تروریستی اجازه استفاده از خاکش برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران را نمی دهد.
سیف الله چتا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زاهدان افزود: پاکستان و ایران به جد با تروریست ها مقابله می کنند و به همین سبب بیشتر تفاهمات انجام شده در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی به موضوع مقابله با تروریسم، قاچاق و توسعه تجاری دو کشور و رفاه مردم مرزنشین اختصاص داشته است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر تحویل تروریست عبدالستار ریگی به ایران گفت: دستگیری این تروریست در پاکستان قبلا به اطلاع مقامات ایرانی رسیده است.

وی افزود: معاهده استرداد مجرمان بین ایران و پاکستان وجود دارد ما نیز معتقد بر اجرای آن از سوی دو طرف هستیم.

وی تصریح کرد: پاکستان در تلاش برای مقابله جدی علیه افرادی که قصد انجام عملیات تروریستی و ناامن کردن خاک کشور دوست و همسایه ما ایران را دارند، است.

دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان گفت: بر اساس تفاهمنامه جدید مقرر شد هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان در خاک خود اقدام به ایجاد بازارچه های مرزی جدید در مقابل یکدیگر و استقرار دستگاه های مرتبط با مرز از جمله گمرک، گذرنامه و نیروی انتظامی و ساخت منازل مسکونی برای این افراد در گذرهای مرزی قانونی کنند.

وی اظهار داشت: به منظور بازسازی پست های مرزی موجود و ساخت پست های مرزی جدید و همچنین برقراری گشت های همزمان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

چتا از مهمان نوازی مقامات جمهوری اسلامی ایران بویژه معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و مردم استان قدردانی کرد.

وی گفت: همچنین از استاندار سیستان و بلوچستان و آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان به سبب توصیه ها و رهنمودهای سازنده شان قدردانی می کنم.

سرپرست هیات پاکستانی اظهار داشت: تمامی تفاهمات انجام شده در این اجلاس در راستای رفاه، آسایش و امنیت مردم دو کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان بوده است.

هیات 20 نفره از مسوولان، فرماندهان و فرمانداران ایالت بلوچستان پاکستان به سرپرستی سیف الله چتا دبیر کل این ایالت به منظور شرکت در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان از روز دوشنبه وارد زاهدان شدند.

این اجلاس روز سه شنبه در استانداری سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

دیدارهای جداگانه با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان و تجار و بازرگانان زاهدان، بازدید از دانشگاه سیستان و بلوچستان و موزه منطقه ای جنوب شرق کشور از دیگر برنامه های دو روز گذشته هیات پاکستانی در زاهدان بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین