|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید به اینکه دست سعودی ها و هبه های آنها به خون بی گناهان یمنی به ویژه کودکان و زنان مظلوم آغشته است، گفت که همپیمانان لبنانی آل سعود در دو پرونده سوریه و یمن مرتکب دو خطای بزرگ شده اند.
شیخ نبیل قاووق که روز پنجشنبه در مراسم جشن 13 رجب میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) در حوزه اهل البیت (ع) شهر بنت جبیل در جنوب لبنان سخن می گفت، تجاوز وحشیانه سعودی – آمریکایی علیه یمن را محکوم و بر توقف کامل آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سعودی ها با شعار ادعایی اعتدال نمی توانند بر جنایات وحشیانه هر روز خود علیه مردم مظلوم یمن سرپوش بگذارند و ملت ها را فریب بدهند، افزود: ادامه بمباران یمن به رغم اعلام توقف عملیات موسوم به توفان قاطعیت بهترین دلیل است که سعودی ها به اهداف اعلام شده و اعلام نشده خود در تجاوز علیه یمن دست نیافته اند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: همه به این باور رسیده اند که آل سعود از تحقق اهداف سیاسی و میدانی خود از طریق نظامی عاجز و ناتوان است.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: سعودی ها جنگ علیه یمن را شروع کردند اما امروز نمی دانند که چگونه باید به آن پایان دهند و از خسارت های جبران ناپذیر به جایگاه خود در جهان اسلام که در تاریخ آل سعود مانند ندارد، جلوگیری کنند.

وی اظهارداشت: چهره گریم کرده سعودی ها در ده ها سال گذشته و ادعای اعتدال و میانه روی آنها با تجاوز وحشیانه علیه یمن عیان شد و همه آنچه را اندوخته بودند، به باد دادند.



** دو خطای بزرگ گروه 14 مارس لبنان

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله همچنین با بیان اینکه تیم مدعی اعتدال در لبنان ( گروه 14 مارس) هم مرتکب دو خطای بزرگ شده است، گفت که نخستین خطای بزرگ این گروه دخالت در سوریه و کمک به مخالفان مسلح ( تروریست های تکفیری) بود.

شیخ نبیل قاووق افزود: دومین خطای بزرگ گروه 14 مارس تایید سریع تجاوز وحشیانه سعودی ها علیه یمن بود که تنها نتیجه آن رسوا شدن شعارهای آنها درباره فرهنگ زندگی و سیاست بی طرفی است.



** منشا موضع حزب الله در قبال یمن

وی تاکید کرد: موضع حزب الله لبنان در قبال ملت مظلوم یمن سرچشمه گرفته از حس مسئولیت دینی، اخلاقی، انسانی وسیاسی آن است به ویژه اینکه آل سعود با تجاوز خود درصدد نابود کردن یک ملت عرب مسلمان است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: هدف آل سعود از تجاوز علیه یمن همانند آنچه علیه سوریه و عراق رخ داده، ضربه زدن به جایگاه، نقش و هویت ملت و کشور یمن است.

شیخ نبیل قاووق با بیان اینکه « توفان قاطعیت آل سعود، توفان امید تکفیری ها و صهیونیست ها است»، تصریح کرد: سعودی ها هنگام تجاوزعلیه یمن، هرگز مواضع گروه های تروریستی تکفیری داعش و القاعده را هدف نمی گیرند.

وی تاکید کرد: سعودی ها از داعش در سوریه ، عراق و یمن برای استفاده از آنها در تحقق اهدافشان در منطقه استفاده می کنند و امروز همه این واقعیت را می دانند و بر احدی پوشیده نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین