|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
برنامه ریز ایتالیایی جشنواره رلیجن تودی گفت: با توجه به تفاوت هنرمندان ایرانی نسبت به دنیا ، سینمای ایران نیز نگاهی متفاوت را در این عرصه دنبال می کند.
فرانچسکو بوتاری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر به فضای گرم این جشنواره و برنامه ریزی مناسب اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند که چندان با سینمای ایران آشنا نیستم اما از آن جا که به این جشنواره پیوستم دوست دارم مطالب زیادی از سینمای ایران بدانم.

برنامه ریز ایتالیایی جشنواره رلیجن تودی افزود: البته از دور و از طریق اطلاعات دوستان با فرهنگ ایرانی آشنایی دارم و دوستان ایرانی دارم که به خاطر آن ها به فرهنگ و به خصوص شعر ایرانی علاقمند شدم.

این فعال سینمای ایتالیا همچنین درباره ویژگی منحصر به فرد سینمای ایران اشاره کرد و توضیح داد: ایرانیان و فیلمسازان ایرانی دنیا را از دریچه ای متفاوت می بینند. فکر می کنم این تفاوت به دلیل شرایط متفاوت های تاریخی، فرهنگی و سیاسی مردم ایران با ما باشد.

وی از ظرفیت های بالای جشنواره و آینده روشن آن صحبت کرد و افزود: در این جا با افراد بزرگی ملاقات کردم فکر می کنم این موضوع خیلی به افزایش اعتبار جهانی جشنواره کمک می کند.

برنامه ریز ایتالیایی جشنواره رلیجن تودی درباره راهکارهایی که در دیگر جشنواره ها برای افزایش وجهه جهانی استفاده شده است گفت: تا این جا که دیده ام همه چیز خوب برنامه ریزی شده است. اما توجه به پیشینه جشنواره راهکار مناسبی برای ارتقای کیفیت آن است. پیش از این که به این جا بیایم درباره سابقه این جشنواره جستجو کردم و یادداشت های میهمانان خارجی پیشین این جشنواره را مرور کردم.

وی با اشاره به نمایش فیلم های ایرانی در جشنواره رلیجن تودی اظهار کرد: تا کنون چند فیلم ایرانی در جشنواه پخش شده است فیلم بهشت کجاست درآنجا اکران شد که استقبال عمومی را نیز به همراه داشت . علاوه بر این مدارس هم خیلی این فیلم را دوست داشتند.

سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر که از شنبه گذشته آغاز شده تا 12 اردیبهشت در پردیس سینمای ملت ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین