|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور گفت: جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی و مدیریت اجرایی کشور بسیار رفیع و ارزشمند است و شوراها در ایران نماد حضور آحاد مردم در تصمیمات اجرایی کشور هستند.
سیدابوالفضل رضوی روز پنچشنبه در همایش شوراها و دهیاری های ورامین درسالن همایش های شهرداری این شهر افزود: تمامی مسوولان وظیفه دارند تا نقش خود را در توسعه و آبادنی مناطق مختلف از جمله روستاها به درستی ایفا کنند ولی در این بین نقش خود روستا نشینان و شوراهای روستایی بسیار مهم و کلیدی است.

وی یادآور شد: دولت به تنهایی مسوول توسعه مناطق روستایی نیست، بلکه بیشتر وظیفه اجرایی و تسهیل قوانین برای حضور بخش خصوصی را دارد و در هر نظام حکومتی و اجتماعی، هیچ امری بدون حضور مردم محقق نمی شود.

به گفته وی حضور پرشور آحاد مردم در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی باعث شده تا توطئه های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی شود ، ولی باید پذیرفت که این نقش در خنثی کردن توطئه های اقتصادی دشمن کمرنگ بوده و باید با دخیل کردن مردم در امور اقتصادی در خنثی کردن این توطئه نیز تلاش کرد.

رضوی گفت: وظیفه انبیا و اولیاء الهی در ایجاد حکومت اسلامی، برپایی عدل و قسط در جامعه بوده است و انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل نیز با این هدف به پیروزی رسید .

وی تصریح کرد: در برخی از کشورهای اسلامی چون حضور و مشارکت مردم وجود نداشت، تشکیل حکومت اسلامی در آنها محقق نشد .

معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت :امروز باید تلاش کنیم تا فعالیت های اقتصادی مردم در قالب اقتصاد مقاومتی در همه بخش ها پررنگ تر شود که البته دولت تدبیر و امید برای تحقق این مهم برنامه ریزی دقیقی صورت داده است.

وی گفت: مردم می توانند با سرمایه های اندک خود جریان های بزرگ اقتصادی را شکل دهند و این مهم در روستاها با مشارکت روستا نشینان و شوراهای روستایی امکان پذیر است.

به گفته وی دولت تدبیر و امید طرح راه اندازی شرکت های توسعه روستایی را برای حضور و مشارکت آحاد مردم آماده کرده و این طرح می تواند در ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای روستاییان که در نهایت به عمران و آبادانی بیش از پیش مناطق روستایی منجر می شود، نقش به سزایی ایفا کند.

رضوی گفت: در طرح دولت به شرکت های توسعه روستایی که اقدام به جذب سرمایه های اندک مردم کرده باشند، چهار برابر سرمایه شرکت، تسهیلات مالی با سود بسیار کم پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در سیاست راه اندازی شرکت های توسعه روستایی، بیشترین خدمات و تسهیلات مالی برای راه اندازی اولیه آنها در نظر گرفته شده و فرمانداران و شوراهای روستایی باید در کنار بهره برداران و کشاورزان زمینه این مهم را فراهم کنند.

وی افزود: تسهیلات مالی دولت با بهره بسیار کم و با استراحت چند ساله به شرکت های توسعه روستایی پرداخت می شود و آن دسته از شرکت هایی که از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می شوند از تسهیلات مالی بیشتری برخوردار می شوند.

وی گفت: امروز روستاها در مناطق مختلف جهان دارای کاربردهای کشاوری و صنعتی مهمی هستند به طوری که شاهدیم قطعات فضا پیماهای بزرگ کشور هندوستان در مناطق روستایی ساخته می شود.

وی تأکید کرد: روستاهای ایران نیز از ظرفیت های بسیار مهمی برخوردار هستند و باید با تأمین زیر ساخت های لازم، فرصت های شغلی را به جای شهرها در مناطق روستایی ایجاد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین