کد خبر: ۴۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
وی با اشاره به اینکه در محیط‌های صنعتی به موضوع مدیریت زنان بی‌توجهی می‌شود و مانع فرهنگی در این بخش وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش میزان تحصیلات زنان باید حتماً برای حضور آنان در بازار کار تجدیدنظر کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این وزارتخانه سیاست‌گذاری معطوف به جنسیت را مدنظر داریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در چهارمین روز از هفته کارگر در مراسم تجلیل از زنان برتر کارگر، گفت: ما در این وزارتخانه از بابت چارچوب‌های نظری در بحث اشتغال زنان کاری انجام نداده‌ایم و بنا داریم گروه‌های گسترده محققان را در این بحث به کار گیریم. وی با اشاره به اینکه بسیاری از دیدگاه‌ها درباره زنان با آنچه در جامعه مشهود است تفاوت دارد، گفت: از نظر ما، زن 1393 به طور کلی با زن 1383 و زن روستایی و شهری و زن دیندار و سکولار با هم تفاوت دارند و دیدگاه‌ها و محیط‌های کاری بسیار تغییر کرده است. وزیر کار، بحث زن و مدیریت را موضوعی عمیق خواند و گفت: باید سیاست‌گذاری‌های معطوف به جنسیت را داشته باشیم چرا که آرزوها و مطالبات زنان و همچنین بازار کار و اشتغال زنان در مقایسه با گذشته تغییرات اساسی کرده است. ربیعی با اشاره به اینکه هم اکنون در بحث اشتغال زنان از بیکاری آشکار به بیکاری پنهان رسیده‌ایم، بر توجه بر مقوله‌های فرهنگی حوزه زنان تاکید کرد. وی گفت: اگر به موضوع زنان بی‌توجهی کنیم سهم زنان در توسعه و اشتغال کشور کمتر خواهد شد و در چنین شرایطی باید به سمت توانمندسازی جنسیتی پیش برویم. ربیعی به مطالعاتی که درباره زنان انجام داده، اشاره کرد و گفت: در یکی از مطالعاتم به این نتیجه رسیدم که زنان نگاه متعهدانه‌تری به کار دارند و از لحاظ سلامت اداری هم بسیار سالم‌ترند.

وی با اشاره به اینکه در محیط‌های صنعتی به موضوع مدیریت زنان بی‌توجهی می‌شود و مانع فرهنگی در این بخش وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش میزان تحصیلات زنان باید حتماً برای حضور آنان در بازار کار تجدیدنظر کنیم. ربیعی گفت: من فقط وزیر کار نیستم و وزیر بیکاران هم هستم و برای اشتغال زنان برنامه‌های گسترده‌ای مدنظر داریم. وی بر بازنگری در بحث پوشش بیمه‌ای زنان هم تاکید کرد: برای مثال پوکی استخوان در زنان شایع‌تر است و باید نظام بیمه‌ای زنان در برخی بیماری‌ها تقویت شود. ربیعی گفت: تعداد زنان مجرد افزایش یافته و در آینده شاهد افزایش زنان مجرد بازنشسته هستیم. وزیر کار در ادامه به شعار امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر همدلی دولت و ملت باید مراقب باشیم که همدلی در خانه‌ها کم نشود. ای کاش تلفن‌های همراه، لپ‌تاب و تبلت‌ها از خانه‌ها جمع می‌شد. ربیعی گفت: نشاط اجتماعی در جامعه بسیار کم شده است و همدلی‌ها باید از خانواده‌ها شروع شود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین