|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۴۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
اظهارات وزیر کار در خصوص تاکید بر تولید داخلی و استفاده از کالاهای وطنی، که بارها مورد تاکید او قرار گرفته، اکنون به عنوان ماموریت ویژه رهبر انقلاب به دکتر ربیعی مطرح شده. این موضوع در واقع مهر تایید دیگری بر راهی است که وزارت کار در دولت تدبیر و امید پیموده است.
مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در بیاناتی در جمع کارگران، ماموریت مهمی را بر دوش وزیر کار گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مقام معظم رهبری در آغاز بیاناتشان در دیدار مذکور، ضمن قدردانی از وزیر کار تصریح کردند: "تشکّر هم می‌کنم از بیانات وزیر محترم که نکات دقیق و خوبی در بیانات ایشان بود که مورد تأیید ما است. و من خواهش می‌کنم که همه‌ی مسئولین - هم در وزارت کار، هم در بقیّه‌ی بخشهای دولت، چون بعضی از این مسائل به وزارت شما ارتباطی ندارد، به بخشهای دیگر مربوط است - درصدد باشند که همین خطوط روشن را تعقیب کنند."

تایید اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رهبر انقلاب در حالی است که محور سخنان دکتر ربیعی، "حرکت به سوی اقتصاد درونزا" بود. دکتر ربیعی پیش از بیانات رهبر انقلاب در سخنانی گفت: مسئولان جامعه ی کارگری کشور خود را متعهد می دانند که از هیچ کوششی برای بهبود زندگی محرومان و همچنین پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی دریغ نکنند.

وی استفاده از فرصت بزرگ نیروی کارآمد، بر حمایت از بنگاههای کوچک تولیدی و دانش بنیان و حرکت به سوی اقتصاد درونزا را از سرفصل های اساسی رویکرد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد.

دکتر ربیعی بیمه کردن همه ایرانیان، افزایش بیمه روستاییان و پیشی گرفتن افزایش حقوق کارگران از نرخ تورم را از جمله خدمات صورت گرفته که در دولت یازدهم یاد کرد و گفت: تحکیم پایه های عدالت اجتماعی و رفع آسیب از گروههای مختلف اجتماعی مأموریت اصلی این وزارتخانه است.

اما نکته مهم در بیانات رهبر انقلاب، تاکید ایشان بر مصرف کالاهای داخلی و ماموریت ویژه به وزیر کار در این زمینه بود.

رهبر انقلاب، با اشاره به گستردگی دستگاههای دولتی، دولت را بزرگترین مصرف کننده کالا خواندند و به وزیر کار تأکید کردند: در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاههای دولتی، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی، بر خود حرام بداند.

رهبر انقلاب در زمینه ضرورت مصرف کالاهای داخلی در دستگاههای دولتی افزودند: دولت جلوی سهل گرایی و خدای ناکرده سوء استفاده را بگیرد.

اما ماموریتی که رهبر انقلاب بر دوش وزیر کار نهادند، از آغاز دولت تدبیر و امید، دغدغه دکتر ربیعی بوده است. ربیعی بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی و نیز ستفاده از کالاهای ایرانی تاکید کرده است.

وزیر کار سال گذشته در همایش ملی تکریم کارآفرینان گفته بود: امروز ضروری است به سمت مصرف کالاهای ایرانی حرکت کنیم و جامعه رانتی را به سمت جامعه تولید محور هدایت کنیم. البته خیلی از موارد باید در این راستا تغییر کند که فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ مصرف از جمله آنهاست.

دکتر ربیعی در توضیح این اظهارات گفته بود: حرکت به سمت مصرف کالای ایرانی، ایجاد اشتغال و تولید محور شدن جامعه یک زنجیره کاملا به هم مرتبط است که باید به دنبال اتصال بهتر این زنجیره باشیم. در همین راستا نظام تامین اجتماعی که یک ابزار بازتولید ثروت است می‌تواند کمک بسیاری کند.

این اظهارات وزیر کار در خصوص تاکید بر تولید داخلی و استفاده از کالاهای وطنی، که در طول نزدیک به دو سال گذشته بارها مورد تاکید او قرار گرفته، اکنون به عنوان ماموریت ویژه رهبر انقلاب به او نیز مطرح شده است. این موضوع در واقع مهر تایید دیگری بر راهی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید پیموده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین