|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
در پایان از خلبانان شجاع و همه کسانی که برای کمک به ملت مظلوم یمن جان خود را به خطر انداختند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای آل سعود را به دلیل ممانعت از کمک رسانی به مردم یمن محکوم کردند.

 متن این بیانیه که در صحن علنی مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رژیم جنایتکار آل سعود که بیش از یک ماه است با کمک و دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی مردم مظلوم یمن را بی‌رحمانه بمب‌باران می‌کند چهره‌ی واقعی خود را به جهان اسلام نشان داده است.

هشدار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردم بیگناه و بی دفاع یمن و از بین بردن تاسیسات زیر بنایی این کشور اسلامی تکرار جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه را یاد آور می‌شود و سردمداران رژیم عربستان را تبدیل به جنایت‌کاران جنگی نموده است که روزی باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود. سردمداران عربستان باید بدانند با این اقدامات جنایتکارانه ، شکست سرنوشت محتوم آنها خواهد بود و ننگ هر دو جهان را برای خود خواهند خرید.

در این میان جمهوری اسلامی ایران از روز اول بحران اعلام نموده بود این بحران راه حل نظامی ندارد و می‌بایست از طریق گفت‌و‌گوی یمنی یمنی حل شود برای التیام درد‌های جانکاه مردم مظلوم یمن، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال کمک‌های انسانی نمود که رژیم بی‌منطق آل سعود روز گذشته با بمب‌باران فرودگاههای یمن اجازه فرود به هواپیما و رساندن کمک‌های ملت ایران به مردم مظلوم یمن را نداد.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام ضد انسانی از صلیب سرخ جهانی ، هلال احمر جمهوی اسلامی، قویا خواستاریم که به فریاد ملت مظلوم یمن برسند و اجازه ندهند که دیکتاتوری حاکم بر آل سعود به نسل کشی ادامه دهد.

در پایان از خلبانان شجاع و همه کسانی که برای کمک به ملت مظلوم یمن جان خود را به خطر انداختند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمته‌الله و برکاته .

به گزارش ایسنا، دهقان عضو هیات رئیسه مجلس همچنین اعلام کرد که 185 نفر از نمایندگان مجلس حقوق خود را تا یک ماه به مردم مظلوم یمن اختصاص دادند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین