|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
امید است روزي همه ما به جايي برسيم كه شخصيت‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها هر فكري، ايده و نظري دارند آن را به نام خودشان مطرح كنند. به عبارتی با شناسنامه صحبت کنند نه با عنوان دیگران.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زيباكلام نوشت:
 
كم نبوده‌اند افرادي كه در دوران بعد از انقلاب ديدگاه، نگاه و رقابتهاي انتخاباتي خودشان را به عنوان نظر موردقبول همه مطرح كرده‌اند. اين افراد به جای مردم افكار و عقايد خودشان را مطرح می‌کنند و مي‌گويند مردم در فلان مساله چنين چيزي مي‌خواهند يا مردم بهمان چيز را می‌خواهند. اين دسته شخصيت‌ها مي‌خواهند ظاهرا زبان مردم شوند و در جایگاه بالاترین‌ها خود را به تصویر بکشند. در صورتي كه اگر كسي ديدگاهي دارد نبايد آن را به عنوان ديدگاه دیگران مطرح كند اما متاسفانه اينها اميال، آرزوها و منافع خودشان را پشت دیگران پنهان مي‌كنند و از اين نظر سعي مي‌كنند به مقاصد سياسي خودشان برسند. با اين حال اگر كسي بگويد مردم اين را مي‌گويند كه مثلا ما مي‌خواهيم در فلان مساله محكم‌تر برخورد كنيم مي‌توان آن را تاحدودي پاسخگو بود. حتي اگر اين افراد بگويند مسئولان کشور با فلان افراد برخورد مي‌كنند، ديگران مي‌توانند به آن پاسخ دهند ولي مشكل از زمانی شروع مي‌شود كه آنها مسائل خودشان را به عنوان نظر دیگران مطرح مي‌كنند. اين ديگر خيلي مشكل‌آفرين مي‌شود چرا كه اگر نظري از سوي بزرگان يا كساني كه به آنها نزديك هستند ابراز نشود، آن موقع به آن شخص عنوان‌کننده احساس پيروزي دست مي‌دهد. چرا كه اين تصور به وجود مي‌آيد كه همه در کشور چنين ديدگاهي دارند و ممكن است فردي كه مخاطب اين نظر به حساب مي‌آيد احساس كند اگر من بيايم فلان بحث و نظر را ابراز نمایم، در برابر دیگران قرار گرفته‌ام.

 امید است روزي همه ما به جايي برسيم كه شخصيت‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها هر فكري، ايده و نظري دارند آن را به نام خودشان مطرح كنند. به عبارتی با شناسنامه صحبت کنند نه با عنوان دیگران. به عنوان نمونه اگر نگارنده نظري دارد بگويد اين نظر صادق زيباكلام است. گروه‌ها و جناح‌های ما و حتی برخی شخصیت‌های ما بهتر است به جای اینکه بگویند مصلحت ايجاب مي‌كند ما چنين فكر كنيم كه مردم و مسئولان با اين افكار و عقايد مخالف هستند بیایند و بگویند من به دلايل خودم اينگونه فكر مي‌كنم كه نظر من به نفع کشور است. به عبارتی ما باید یاد بگیریم از بزرگان و شخصیتها در هر موقعیتی و هر گاه به ‌نفعمان یا ضررمان بود هزينه نکنیم. مطمئنا شخصیتها خود دارای تریبون‌هایی هستند که هرگاه لازم ببینند نظراتشان را برای مردم بیان خواهند کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
1
فقط "تیتر"
کافی بود.
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
1
فقط "تیتر"
کافی بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین