|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
صنعا ادعای درخواست تهران برای استقرار نیروهای امنیتی ایرانی در سفارت کشورمان در یمن برای تامین امنیت آن را تکذیب کرد.
تدبیر و امیدصنعا ادعای درخواست تهران برای استقرار نیروهای امنیتی ایرانی در سفارت کشورمان در یمن برای تامین امنیت آن را تکذیب کرد.

یکی از روزنامه های محلی یمن در شهر براقش در شمال غربی یمن پنج شنبه 3 مرداد خبر داده بود مرتضی عابدی، کاردار ایران در صنعا از  وزرات خارجه یمن مجوز حضور نیروهای ویژه ایرانی برای محافظت از دیپلمات‌های سفارت را درخواست کرده است.

به گزارش‌الیوم السابع یکی از مقامات دولت یمن در گفت‌وگو با روزنامه الوطن کویت ادعای مطرح شده مبنی بر درخواست تهران از صنعا برای استقرار نیروهای امنیتی ایرانی در سفارت تهران در یمن را تکذیب کرد و گفت که آن چه در این باره منتشر شده نادرست بوده و بی اساس است. بعلاوه دولت نمی تواند چنین درخواستی را بپذیرد. وی گفت که ایران چنین درخواستی را به مسوولان یمنی ارائه نکرده است.

یک شنبه هفته گذشته (30 تیر) افراد مسلح یک کارمند سفارت ایران را در پایتخت یمن را ربودند. مقامات وزرات خارجه کشورمان این حرکت را محکوم کرذند و خواستار تلاش صنعا برای آزادی فوری وی شدند. همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان از اعزام هیئتی به منظور پیگیری سرنوشت دیپلمات ایرانی به یمن خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین