|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
احمدی اضافه کرد: اگر مقداری از جو تبلیغاتی حضور بانوان در ورزشگاه ها کاسته و نگاهی کارشناسی به این مساله صورت بگیرد این موضوع قابل مدیریت کردن است و می توان امیدوار بود که در این قضیه همه نهادهای ذیربط و تصمیم گیر با رعایت دغدغه ها بتوانند به یک تصمیم مطلوب برسند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حواشی پیش آمده در سفر 'رونی کلمن' قهرمان آمریکایی پرورش اندام حرفه ای جهان به تهران و لغو برنامه های وی، گفت: از اتفاقات پیش آمده در این خصوص متاسف هستم.

عبدالحمید احمدی سه شنبه شب در حاشیه نخستین نشست شورای فرهنگی ورزش قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر قرار بود از برگزاری برنامه های کلمن ممانعت و جلوگیری شود، ای کاش مجوز ورود او به کشور داده نمی شد.

وی با بیان اینکه به کلمن اجازه حضور در گلزار شهدا و ادای احترام داده شد اما برای برگزاری دوره آموزشی و یک همایش که از قبل برنامه ریزی شده بود این فرصت به او داده نشد،اضافه کرد: برخی رشته ها مانند بدنسازی دارای شرایط خاصی هستند که شاید برای عموم مردم مطلوب و مورد پسند نباشد اما به هرحال باید پذیرفت که این رشته طرفداران و علاقه مند خود را نیز دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی، حضور کلمن در کشور را طراحی و برنامه ریزی کرده بود و فدراسیون بدنسازی نیز در این خصوص در جریان بود، گفت: بدلیل پیش بینی برگزاری کلاس های آموزشی، برای این ورزشکار خارجی از شورای برون مرزی نیز مجوز صادر شده بود اما مسایل دیگری در این قضیه پیش آمد و باعث ایجاد حاشیه شد.

*** حضور بانوان در ورزشگاه تنها دست وزارت ورزش و جوانان نیست

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه ها به عنوان تماشاگر مسابقات ورزشی نیز گفت: این موضوع تنها دست وزارت ورزش و جوان نیست و سایر حوزه ها نیز با این مساله درگیر هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص این موضوع برخی مسایل شرعی نیز باید مورد توجه قرار بگیرند، افزود: اطمینان داریم که این مساله با درایت و تدبیر همه جوانب و با کمترین دغدغه ممکن می تواند حل شود.

احمدی اضافه کرد: اگر مقداری از جو تبلیغاتی حضور بانوان در ورزشگاه ها کاسته و نگاهی کارشناسی به این مساله صورت بگیرد این موضوع قابل مدیریت کردن است و می توان امیدوار بود که در این قضیه همه نهادهای ذیربط و تصمیم گیر با رعایت دغدغه ها بتوانند به یک تصمیم مطلوب برسند.

*** باشگاه های ورزش به تجارت خانه تبدیل شده اند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان در ادامه با نارضایتی از وضعیت فرهنگی باشگاه ها، گفت: باشگاه های ما از کارکردهای اصلی خود فاصله گرفته و به تجارت خانه تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه کسی مخالف فعالیت های اقتصادی و تجاری باشگاه های ورزشی نیست چرا که فعالیت آنها باید به لحاظ مالی مانند دیگر نقاط دنیا خودگردان و درآمدزاد باشد، افزود: اما مدیران باشگاه ها باید در کنار پرداختن به مسایل مالی و جنبه های فنی متوجه مسوولیت های فرهنگی خود نیز باشند.

احمدی ادامه داد: اگر باشگاه ها متوجه پیامدهای فرهنگی که از آنها به جامعه منتقل می شود نباشند، مشکلات و عواقب زیادی را برای خود و فضای عمومی بوجود خواهند آورد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: از نظر ما مسوول فرهنگی هر باشگاه و تیم شخص اول آن مجموعه است و سایر نفرات و مسوولان باید تابع مدیر باشند بنابراین داشتن ویژگی های فرهنگی در مدیران ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدی اضافه کرد: اگر مدیران باشگاه ها و تیم های ورزشی افرادی فرهنگی بوده و در این حوزه دارای دغدغه باشند، نگرانی ها از وضعیت فرهنگی ورزش کاهش می یابد.

وی با اشاره به تهیه و تدوین نظام نامه فرهنگی از سوی وزارت ورزش و جوانان، گفت: در این نظام نامه برای باشگاه ها نیز یکسری تکالیف و مسوولیت ها تعیین شده است تا بتوان با اجرایی کردن آنها وضعیت فرهنگی در سطح باشگاه های ورزشی را بهبود بخشید و از مشکلات مربوط به این حوزه در آنها کاست.

***بدنبال عملیاتی کردن نظامنامه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هستیم

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نخستین نشست مهم این وزارتخانه در سال جاری جلسه شورای فرهنگی بود، گفت: وزارت ورزش و جوانان به طور جدی بدنبال عملیاتی کردن نظامنامه فرهنگی خود است که البته باید به تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برسد.

وی، تقویت فرهنگ ورزش در جامعه و کاستن ناهنجاری ها در این حوزه را از مطالبات بزرگان کشور دانست و گفت: مقام های ارشد نظام که دارای دغدغه های فرهنگی هستند در حوزه ورزش نیز تکالیفی را مشخص کرده اند که باید بدنبال ادای آنها باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ عمومی ورزش را در جامعه تقویت کنیم، افزود: آمارها از میزان پرداختن مردم به ورزش و همچنین وضعیت بیماری ها جالب نیست بنابراین باید جامعه را هرچه بیشتر نسبت به فواید ورزش و عواقب بی توجهی به آن آشنا کنیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه تخصصی فرهنگ ورزش نیز بدنبال کاهش رفتارهای نامناسب و ناهنجار در محیط ها و اماکن ورزشی هستیم که البته این موضوع به زمان و کار بیشتر نیاز دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان برای حضور در همایش 'فرهنگ جوانی و جوان فرهنگی' و 'شورای فرهنگ ورزش قزوین' به این استان سفری یکروزه داشت.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین