|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم سخنرانی خود در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه باور 373 (اس-300 ایرانی) تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و در میدان عملیات نصب می‌شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به این‌که سامانه اس-300 تعهدی از سوی روس‌ها بوده که آنها باید به تعهد خود عمل کنند، گفت: پدافند هوایی وابسته به اس-300 نیست. ما جزء 6 کشور بزرگ در تولید رادارهای 3000 کیلومتری هستیم.

 سردار سرتیپ فرزاد اسماعیلی در سخنان امروز خود در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با اشاره به این‌که سیستم‌های پدافند هوایی نوسازی و بهینه سازی شده است، گفت: نیروهای پدافند هوایی در داخل کشور آموزش می‌بینند.

وی در ادامه افزود: ایکائو آسمان ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه اعلام کرده است. قبل از حوادث اوکراین و داعش روزانه 400 فروند هواپیما از آسمان ایران عبور می‌کرد اما بعد از این حوادث این تعداد به 1200 فروند رسید. این آمار جدا از پروازهای داخلی است. در این مدت ما یک سانحه هوایی هم نداشتیم.

امیر اسماعیلی درادامه خاطرنشان کرد: هواپیمای رئیس جمهور یک کشور قدرتمند بدون اجازه می‌خواست از آسمان ایران عبور کند، ولی ما پرواز او را دو ساعت معطل نگه داشتیم تا خلبان آن پرواز از ما عذرخواهی کرد. به ما می‌گفتند که ما نمیتوانیم پهپادهای دشمن را شناسایی کنیم، اما ما با استفاده از سسیتم‌های خود که تولید داخلی بود توانستیم پهپادهای دشمن را شناسایی کنیم. ما 5 برابر سامانه‌هایی که وارد می‌کنیم را تولید می‌کنیم. اکنون برد رادارهای ما به 3000 کیلومتر می‌رسد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اکنون پدافند در 3600 نقطه گسترده شده است، افزود: پدافند هوایی اولویت دفاعی ما است. زیرا اکنون جنگ‌ها، هوایی شده است. اگر پدافند هوایی یمن سیلی محکمی به آل سعود می‌زد این جنگ در همان روزهای اول تکلیف‌اش مشخص می‌شد. اکنون به همین دلیل غرب بحث مذاکره بر سر موشک‌ها را مطرح کرده، اما زهی خیال باطل. ما توانمندی‌های خود را با دست خود ساخته‌ایم و هیچ‌گاه زیر بار حرف دشمن نمی‌رویم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون پدافند از نیروهای بسیج برای دفاع از کشور بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: دفاع از مراکز هسته‌ای، سدها و نیروگاه‌ها، جزایر، اماکن دولتی و حکومتی، مراسم سیاسی مهم و تأمین امنیت و سلامت پرواز از وظایف پدافند هوایی است. ما به هیچ وجه اجازه نداده‌ایم که کشورهای فرامنطقه‌ای ما را تهدید کنند.

امیر اسماعیلی همچنین با اشاره به نحوه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در ارتش، تصریح کرد: در دهه شصت افرادی همچون شهید صیاد شیرازی طرح متحرک سازی پدافند هوایی را مطرح کردند. به وسیله همین طرح در عملیات والفجر 8 بالغ بر 80 بالگرد و جنگنده دشمن ساقط شد و دفاع معجزه‌آسا تعبیر رهبری در آن مقطع از عملکرد پدافند بود. در همین ایام ایده تشکیل پدافند هوایی به صورت مستقل مطرح شد، اما این ایده در 10 شهریور 87 با دستور مقام معظم رهبری انجام شد. اکنون پدافند 24 ساعته مأموریت خود را انجام می‌دهد.

امیر اسماعیلی درباره مذارکرات ایران و گروه 1+5 نیز گفت: متأسفانه عده‌ای از این مذاکرات بسیار خوشحال و عده‌ای هم ناراحت شدند که نباید نسبت به این مذاکرت این‌گونه برخورد شود. نتیجه مذاکرات هرچه باشد ما به دنبال افزایش توان دفاعی خود خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در بخش اول صحبت‌های خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب، گفت: دشمن به دنبال تخریب باورهای مردم، تضعیف ارکان نظام به ویژه ولایت فقیه،‌ تضعیف روحانیت، جدایی دین از سیاست، ‌القای ناکارآمدی دین،‌ ترویج آزادی‌های وارداتی، ایجاد تفرقه، ترویج ناامیدی، اشاعه ناکارآمدی دولت، تحریم‌های اقتصادی، جنگ نرم و جنگ سخت است، اما توکل به خدا، شجاعت، جسارت و همدلی کلید شناسایی این تهدیدها و مقابله با آنهاست. سیاستمداران نباید همدیگر را بکوبند یا با هم مشاجره کنند زیرا در این شرایط کشور به خطر افتاده و انحراف ایجاد می‌شود.

امیر اسماعیلی در ادامه افزود: دشمن داخلی به تعبیر رهبری همان ریزش‌های جامعه هستند که خواسته یا ناخواسته دچار جهل شده و تبدیل به دشمن می‌شوند. اما آمریکا به عنوان دشمن خارجی همیشه شیطان بزرگ است و هیچ گاه سازشی با این شیطان حاصل نمی‌شود، زیرا مقاصد آمریکا با اهداف ما سازگار نیست. آمریکا همواره به دنبال اسلام ستیزی است. مذاکرات هسته‌ای هم برای به دست آوردن حق ماست نه این‌که ما خواسته باشیم با آنها سازش کنیم. سازش شدنی نیست؛ چون اهداف ما با آمریکا متفاوت است.

سامانه باور 373 تا پایان سال به نتیجه می‌رسد

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم سخنرانی خود در حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه باور 373 (اس-300 ایرانی) تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و در میدان عملیات نصب می‌شود.

وی همچنین گفت: سامانه تلا در برد متوسط به بالا با موفقیت تست شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین