کد خبر: ۴۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
وی اظهار داشت: اگرچه دو مزایده پیشین با عدم استقبال همراه بوده اما تغییرات در شرایط مزایده سوم نشان دهنده حفظ 20 حصه برای بازپرداخت 5 ساله اقساط است.
حدود 24 ساعت تا بازگشایی پرونده مزایده سرخابی ها توسط سازمان خصوصی سازی زمان باقی است، مزایده ای که مسوولان خصوصی سازی نسبت به انجام آن خوش بین هستند و معتقدند این بار با شکست مواجه نخواهد شد.

 هرچند دو مزایده قبلی باشگاه های استقلال و پرسپولیس به دلیل نبود خریدار انجام نشد اما براساس اعلام سازمان خصوصی سازی قرار است مزایده سرخابی ها فردا 9 اردیبهشت ماه برای بار سوم کلید بخورد و مسوولان سازمان خصوصی سازی امیدوارند این مرحله از مزایده به سرنوشت دو مزایده قبلی دچار نشود.

میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره مرحله سوم مزایده سرخابی گفت: تلاش سازمان خصوصی سازی در 2 مزایده گذشته منجر به سهل ترشدن شرایط مزایده دور سوم دو تیم محبوب پایتخت شده است.

وی اظهار داشت: اگرچه دو مزایده پیشین با عدم استقبال همراه بوده اما تغییرات در شرایط مزایده سوم نشان دهنده حفظ 20 حصه برای بازپرداخت 5 ساله اقساط است.

وی تصریح کرد: دربحث مزایده برند سرخابی ها دو مانع یکی 20 درصد حصه مبلغ خرید و دیگری ممنوعیت مالکان بربرند این 2 باشگاه وجود داشت که این موانع برداشته شد.

پوری حسینی با بیان آنکه استفاده از برند باشگاه از فصل آینده براساس مقررات فیفا اجرایی می شود، افزود: انتظار داریم که روز سه شنبه پاکت یا پاکات مربوط به مزایده سرخابی ها به سازمان خصوصی سازی برسد و احتمال حضور در این مزایده بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در مزایده های قبلی شاهد این بودیم که شرکتها فکر می کردند کسی وارد مزایده نمی شود ولی وقتی با حضور گسترده افراد در مزایده مواجه شدند به هر طریق خواهان ابطال مزایده بودند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ابراز امیدواری کرد تا فردا پاکات شرکت در مزایده را به سازمان خصوصی و مبلغ 8 میلیارد و 800میلیون تومان را به حساب واریز کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا درخواستی از سوی شرکت ها و موسسات هم برای شرکت در این مزایده ارائه شده یا خیر؟ گفت: درخواست هایی از سوی شرکت ها و موسسات برای مزایده به ما ارائه شده و طبق قانون سازمان خصوصی سازی مجاز به فروش و واگذاری سهام دولتی ها به شرکتهای دولتی نیست و شرکت نیمه دولتی هم نداریم.

پوری حسینی درباره نظر معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش وجوانان در مورد احتمال انجام مذاکره برای واگذاری سرخابی ها در صورت عدم موفقیت مزایده، گفت: مزایده بهترین گزینه برای واگذاری برند سرخابی های پایتخت است اگرچه طبق رای هیات عالی واگذاری می توان درصورت موفق نبودن مزایده ازطریق مذاکره اقدام به واگذاری برند سرخابی ها کرد.

وی درباره بحث پیشکسوتان این دو باشگاه، اظهار داشت: 20 درصد از سهام شرکت های تاسیس شده توسط خریداران همان 20 درصد حصه نقدی است که خریدار می تواند به هرکسی اعم از هوادار و پیشکسوت با هر قیمت که مد نظر دارد، بفروشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین