|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
پرابات سینگ، یک مقام ارشد در سفارت هند در نپال درباره اتباع هندی خارج شده از نپال گفت: این افراد با 15 پرواز از نپال خارج شده اند و عملیات تا انتقال تمام شهروندان هندی در این کشور ادامه می یابد.
به دنبال وقوع زمین لرزه شدید روز شنبه در نپال و کشته شدن بیش ازچهار هزار و 300 نفر بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف با تجمع در فرودگاه کاتماندو خواستار خروج فوری از این کشور هستند.

 به گفته مقامات نپال هنگام وقوع زمین لرزه بیش از 300 هزار گردشگر دراین کشور بودند که بسیاری از آنها از روز یکشنبه با هجوم به فرودگاه کاتماندو باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری ها،هم اکنون شهروندانی از چین،هند،چک،اسپانیا و بسیاری کشورهای دیگر درنوبت خروج از این کشور قرار دارند.

براساس این گزارش ،بسیاری از مسافران مجبورند تا فراهم شدن زمینه خروج خود ازاین کشور در سالن این فرودگاه که سطح آن پوشیده از بطری های خالی آب و زباله های پراکنده است در انتظار خروج ازاین کشور باشند.

ترافیک هوایی در نپال به قدری متراکم شده است که پرواز های زیادی مجبور به بازگشت می شوند و یا مدت ها در انتظار دریافت مجوز ورود در فرودگاه کاتماندو باقی می مانند.

فرودگاه بین المللی نپال در شش کیلومتری کاتماندو قرار دارد و این فرودگاه تنها فرودگاه بین المللی این کشور است که از زمان 1949 فعالیت می کند.

فرودگاه کاتماندو تاکنون چندین بار بعد از زمین لرزه 7.9 ریشتری به دلیل پس لرزه ها و توفان بسته شده و این عامل باعث نگرانی هرچه بیشتر مسافران شده است .

مقامات هندی تاکنون توانسته اند تعداد دوهزار و 500 نفر از شهروندان خود را به هند بازگردانند.

هچنین براساس گزارش اداره ملی گردشگری چین این کشور تا روز گذشته بیش از یک هزار تن از شهروندان خود را از نپال خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از پکن درحال حاضر هواپیماهای چینی قادر به انتقال روزانه یک هزار و 200 نفر هستند . سازمان هواپیمایی چین از شرکت های هواپیمایی خواسته است که اولویت را، انتقال مسافران و کمک های بشر دوستانه قرار دهند.

به گفته جی شانکار معاون وزیر خارجه هند کشورهای مختلف از جمله اسپانیا ازاین کشور خواسته اند که برای تخلیه شهروندانشان از نپال کمک کنند.

مقامات فرودگاه نپال و شرکت های هواپیمایی اولویت انتقال مسافران را مجروحان ، کودکان،زنان و افراد سالخورده اعلام کرده اند.

پرابات سینگ، یک مقام ارشد در سفارت هند در نپال درباره اتباع هندی خارج شده از نپال گفت: این افراد با 15 پرواز از نپال خارج شده اند و عملیات تا انتقال تمام شهروندان هندی در این کشور ادامه می یابد.

یک مقام دولتی چک که در فرودگاه به تخلیه اتباع این کشور کمک می کرد گفت: در حال حاضر حدود 25 شهروند چک در نپال حضور دارند و کنسول چک در نپال و سفیر این کشور در هند برای کمک به تخلیه شهروندان خود به نپال سفر کرده اند.

تاکنون بیش از پنجاه پس لرزه در این کشور اتفاق افتاده است و تلفات انسانی ناشی از این زلزله از مرز چهار هزار و 300 نفر گذشته است .

هم اکنون بیمارستان کاتماندو مملو از مجروحان است و پزشکان این کشور بارها خواستار کمک های دارویی و غذایی شده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین