کد خبر: ۴۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲
جعفری افزود، درحالی که مسئولین سازمان ملل یکسره دم از دفاع از صلح و امنیت و حق حاکمیت کشور های جهان می زنند می بینیم که نه بان کی مون و نه دیگر مسئولان این نهاد کوچکترین واکنشی به این اقدامات نشان نمی دهند و سکوت اختیار کرده اند.
بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با بیان این که آمریکا و کشور های متحد وی با ایجاد نفاق و دو دستگی در میان کشور های عرب منطقه موفق به ایجاد اشوب وهرج ومرج شده اند، تصریح کرد که حضور دیپلمات های باتجربه و نیرومندی مثل ظریف در مجامع بین المللی تنها امید حل بحران های منطقه است.

بشار جعفری ضمن اشاره به اعزام نیروهای مزدور چچنی از طریق مرز های ترکیه به خاک کشورش گفت ،تازمانی که کشور هایی مثل ترکیه ،عربستان و قطر در اقدامات بحران افرین خود تجدید نظر نکنند امیدی به حل بحران سوریه نخواهد بود و شرایط موجود شدت و وخامت بیشتری خواهد یافت.

وی افزود ،دولت ترکیه آشکارا به بحران جاری در سوریه دامن می زند و به ابزاری برای اجرای اهداف کشور های ناتو تبدیل شده است

جعفری در رابطه با سفر دکتر ظریف به نیویورک گفت که حضور دیپلمات برجسته ای مثل ظریف در مجامع بین المللی همیشه مایه امیدواری است و کشور های زیادی چه در سازمان ملل و چه در محافل دیگر درباره سوریه حرف می زنند چرا که بحران این کشور محدود به جغرافیای ما نمی شود و همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

اما حضور و شرکت ایران در این محافل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در بن بست جاری موجب امیدواری برای یافتن راه حلی برای این بحران می شود.

جعفری در پاسخ به این سوال ایرنا که با وجود سیاست های کشور هایی مثل عربستان سعودی، و قطر و ترکیه آینده این بحران را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: تا زمانی که کشور هایی مثل عربستان ،قطر ،ترکیه ،آمریکا و فرانسه و نظائر آن ها به قطعنامه هایی که خودشان در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسانده اند، احترام نمی گذارند کوچکترین امیدی به حل این بحران وجود ندارد.

وی درادامه با بیان این که روزانه مزدوران بی شماری از ملیت های مختلف از مرزهایی سوریه می گذرند و وارد خاک کشور ما می شوند، اضافه کرد: برای مثال ترکیه دو روز پیش 14 هزار مزدور چچنی را برای تصرف ادلیب از مرزهای خود به سوریه فرستاده است و هیچ کس واکنشی نسبت به این موضوع نشان نمی دهد.

جعفری افزود، درحالی که مسئولین سازمان ملل یکسره دم از دفاع از صلح و امنیت و حق حاکمیت کشور های جهان می زنند می بینیم که نه بان کی مون و نه دیگر مسئولان این نهاد کوچکترین واکنشی به این اقدامات نشان نمی دهند و سکوت اختیار کرده اند.

وی گفت :سوریه دست کم به این امید داشت که کشور های عرب منطقه برای جلوگیری از این هرج ومرجی که در منطقه به پا شده ، تلاش کنند ، اما می بینیم که دیگر مجموعه ای بنام کشور های عرب وجود ندارد و همان کشور هایی که با فرستادن مزدوران به خاک سوریه از خاتمه یافتن این بحران جلوگیری می کنند با ایجاد تفرقه در میان کشور های عرب ان ها را نیز به جان همدیگر انداخته اند تا هر چه بیش تر بردامنه های این آشوب و هرج ومرج در منطقه بیافزایند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین