|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
خبرگزاری کیودوی ژاپن روز دو شنبه در گزارشی از تایوان اعلام کرد که نیروگاه اتمی تایوان به سبب بروز آتش سوزی در رآکتور آن تعطیل شد.
به نقل از لین ته فو، سخنگوی شرکت ملی برق تایوان اعلام کرد که با آتش سوزی که ساعت 23 و 58 دقیقه دیشب بر اثر قطع برق و ایجاد جرقه در مبدل برق نیروگاه هسته ای ما آنشان در هنگشون اتفاق افتاد ، رآکتور نیروگاه آتش گرفت و در نتیجه فعالیت کل نیروگاه متوقف شد.

وی در این خصوص گفت: اگرچه گروه اطفای حریق ظرف 17 دقیقه موفق به خاموش کردن آتش رآکتور شد و هیچ رادیو اکتیوی به خارج نشت نکرد، اما واحد شماره دو این رآکتور کاملا متوقف شد که دو هفته طول خواهد کشید تا این واحد دوباره راه اندازی شود.

این سخنگو از آغاز تحقیقات برای کشف علل اصلی این آتش سوزی خبر داد و افزود: تایوان دارای سه نیروگاه اتمی (دو مورد در شمال و یک مورد در جنوب) است که برای سالها در امنیت کامل 20 درصد برق این جزیره را تامین کرده اند.

به گفته وی، گرچه چهارمین نیروگاه اتمی در جنوب در حال ساخت است اما عملیات ساختمانی آن بارها به دلایل فنی و مهندسی و تغییر سیاست ها به تاخیر افتاده است.

براساس این گزارش، دولت تایوان سال گذشته اعلام کرد که به دلیل مخالفت مردم در همه پرسی برای ساخت این نیروگاه جدی، عملیات ساخت آنرا متوقف می کند.

بحران نشت رادیو اکیتو در نیروگاه فوکوشیما ژاپن به سبب سونامی سال 2011 در آن کشور موجب شد تا نگرانی های عمومی در باره امنیت نیروگاه های هسته ای در تایوان هر روز بیشتر شود و منتقدان استفاده از برق هسته ای در این کشور پرجمعیت در این منطقه زلزله خیز نیز هرگز از مبارزات خود برای متقاعد کردن دولت برای دست کشیدن از طرح های هسته ای ، دست نمی کشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین