|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
این مانور دو روزه با حضور استانهای تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران با همکاری وزارت نیرو، استانداری خراسان رضوی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و به همت شرکت آب و فاضلاب مشهد روز دوشنبه در این شهر آغاز شد.
این مانور دو روزه با حضور استانهای تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران با همکاری وزارت نیرو، استانداری خراسان رضوی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و به همت شرکت آب و فاضلاب مشهد روز دوشنبه در این شهر آغاز شد.

حمید چیت چیان در این پیام که طی مراسمی به همین منظور قرائت شد افزود: ایران به لحاظ موقعیت طبیعی در معرض خطرات و بلایای طبیعی است لذا شرکتهای خدمت رسان نظیر شرکتهای آب و فاضلاب باید همواره از آمادگی بالا برای مواجه با بحران برخوردار باشند.

وزیر نیرو همچنین برگزاری 'مانور تخصصی زلزله با رویکرد تامین خدمات پایدار' را در مشهد با توجه به زائرپذیری این کلانشهر اقدامی ارزشمند و هوشمندانه توصیف و بیان کرد: در این چارچوب باید سطح آمادگی شرکتهای خدمت رسان در مواجه با بحران سنجیده و نقاط ضعف آنها برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری اینگونه مانورها گامی برای افزایش خدمت رسانی شایسته تر به شهروندان باشد.

رییس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم گفت: برای 'مانور تخصصی زلزله با رویکرد تامین خدمات پایدار' 40 سناریوی از پیش تعیین شده و 14 سناریو نیز غیرمترقبه اجرا می شود.

محمدرضا احمد نسب افزود: 500 نیروی تخصصی و عملیاتی از هشت استان کشور در این مانور تخصصی حضور دارند.

وی کسب مهارت در استفاده از تجهیزات آبرسانی در مواقع بحرانی، آشنایی با استانداردهای بین المللی امدادرسانی و تقویت هماهنگی بین دستگاههای مختلف را از اهداف برگزاری مانور بیان کرد.

او ادامه داد: یکی از سناریوهای اجرا شده در این مانور ایجاد مشکل در خط انتقال آب سد دوستی به مشهد بود که بلافاصله پس از اجرای این سناریو در کوتاهترین زمان آبرسانی از طریق چاهها و سد طرق انجام شد.

وی گفت: اجرای این سناریو اثبات کرد در صورت قطع آبرسانی از سد دوستی به مشهد مشکلی برای این شهر بوجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز گفت: از آنجا که این استان در منطقه ای حادثه خیز واقع شده تمامی دستگاههای اجرایی باید همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران داشته باشند.

حسین اسماعیلیان افزود: شبکه های آب و فاضلاب از زیرساختهای آسیب پذیر و حساس در مواقع بروز بحران هستند لذا رفع اتفاقات در این تاسیسات بسیار زمانگیر است.

وی تاکید کرد: با برگزاری مانور تخصصی زلزله با رویکرد تامین خدمات پایدار، نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی در زمان بروز بحران شناسایی می شود.

یک میلیون و 80 هزار مشترک آب و 670 هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد هستند.

بر این اساس 9/99 درصد جمعیت کلانشهر مشهد زیر پوشش خدمات شبکه آبرسانی و 57 درصد آن تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

آب مورد نیاز شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد از 370 حلقه چاه، یک دهنه چشمه، دو رشته قنات و سدهای طرق، دوستی و کارده تامین می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین