کد خبر: ۴۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
مجری برگزاری سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه از رقابت 53 هزار و 620 نفر در این آزمون در روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.
مجتبی حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 41 هزار و 352 نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند که این تعداد حدود چهار برابر میانگین شرکت کنندگان از بین برادران است.

وی افزود: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه به صورت کتبی ویژه سنین بالای 12 سال برگزار می شود.

وی همچنین گفت: آزمون حفظ قرآن سنین زیر 12 سال به صورت شفاهی هفته آینده برگزار خواهد شد.

حسن زاده تصریح کرد: استان اصفهان با ثبت نام پنج هزار و 842 نفر پس از سیستان و بلوچستان، بیشترین آمار ثبت نامی را در این آزمون داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کاشان به عنوان شهر نهج البلاغه با ثبت نام 788 نفر پس از مرکز استان، بیشترین آمار ثبت نام را در استان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین ( ع) کاشان به عنوان مدیر موسسه مجری برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه با اشاره به دستورعمل ابلاغی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این آزمون گفت: تمامی عوامل برگزاری از جمله مراقبین، منشی ها، کارشناسان محتوایی و عوامل اجرایی این آزمون انتخاب شده اند.

حسن زاده همچنین زمان ثبت نام داوطلبان را طی دو مرحله از ابتدای اسفند تا دهم فروردین امسال دانست و گفت: صدور کارت ورود به جلسه آزمون تا دهم اردیبهشت سالجاری انجام و آزمون روز یازدهم اردیبهشت سال 94 در دو نوبت صبح و بعدازظهر در چهار موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم و در 17 رشته مختلف برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان اظهار کرد: 17 کمک هزینه سفرعمره مفرده،50 کمک هزینه عتبات عالیات، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز نقدی به برگزیدگان آزمون اعطا خواهد شد.

سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در 43 حوزه امتحانی شامل مراکز استان ها و 285 شهرستان کشور برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین