|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و سلامت کار در پیامی تاکید کرد: سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار است.
به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سید حسن هاشمی در این پیام تصریح کرد: باید در سال هم دلی و هم زبانی دولت و مردم، با مشارکت دستگاه های دولتی و تشکل های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه کار شایسته را به بالاترین درجه ممکن برسانیم.

در بخشی از این پیام آمده است: امسال دستگاه های اجرایی، تشکل های کارفرمایی و کارگری و انجمن های علمی کشور در یک حرکت جهانی و همگام با سازمان بین المللی کار، شعار تحقق کار شایسته با نهادینه سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار را انتخاب کردند.

وزیر بهداشت در ادامه این پیام افزود: این در حالی است که طی سال های اخیر نارسایی موجود در مجموعه ایمنی و سلامت کار کشور از کارایی و بهره وری منابع انسانی کاسته و متاسفانه سبب گشته ایران در رتبه بندی جهانی در رابطه با شاخص کار شایسته در مرتبه ای قرار گیرد که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ ( کارشایسته) ، توجه جمعی به ایمنی و سلامت کار و مشارکت بین بخشی از مرحله قانون گذاری و سیاست گذاری تا برنامه ریزی و اجرا در بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است.

هشتم اردیبهشت ماه 1394 مصادف با 28 آوریل، روز جهانی ایمنی و سلامت کار است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین