کد خبر: ۴۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
نایب رییس فدراسیون جودو و مدیرتیم های ملی در واکنش به دوپینگی اعلام شدن 2 ورزشکار این رشته، گفت: در مبارزه با دوپینگ و صغرسنی پیش رو بوده ایم .
آرش میراسماعیلی عصر امروز (دوشنبه) در نشست خبری فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون جودو خبر دوپینگی بودن 2 ورزشکار خود را اعلام نکرده است، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که به تناوب در مسابقات کشوری، انتخابی، لیگ و اردوها از ورزشکاران تست می گیریم تا خدایی نکرده ورزشکاری که از مواد نیروزا استفاده می کند را به مسابقات بین المللی اعزام نکنیم.

وی افزود: هم اکنون دو جودوکار به نام های ملک محمدی و خدامرادی از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ با محرومیت روبرو شده اند. به این دلیل نام آنان را اعلام نکردیم که آنان 18 سال سن دارند و نمی خواستیم دوران قهرمانی این نوجوانان به خاطر یک اشتباه تمام شود.

میراسماعیلی ادامه داد: ملک محمدی درمسابقات انتخابی تیم ملی از آزمایش دوپینگ ممانعت کرد و 6 ماه محروم شد. خدامرادی نیز بیش از یک سال قبل تست دوپینگش مثبت شد و چند ماه بیشتر از محرومیت وی باقی نمانده است.

وی با اشاره به برنامه های معتدد فدراسیون جودو در سال جاری گفت: مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، آسیایی بزرگسالان و رقابت های انتخابی المپیک را در پیش داریم.

مدیرفنی تیم های ملی در خصوص ادامه همکاری با محمود میران به عنوان سرمربی تیم جوانان درحالیکه وی هدایت تیم ملی کشتی باکمربند را نیز برعهده گرفته است؟ گفت: میران از سرمایه های جودوی ایران است و سال قبل تیم جوانان جودو با هدایت او در آسیا نتایج خوبی گرفت.

میراسماعیلی عنوان کرد: حضور وی در تیم جودوی جوانان و تیم ملی کشتی باکمربند تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

وی در خصوص استفاده از مربیان خارجی در تیم های پایه ایران، گفت: هنوزهم معتقدم باید در رده های سنی از مربیان خارجی بهره بگیریم و هم اکنون نیز دو مربی اهل کره شمالی حاضر در ایران به تیم های نوجوانان و جوانان نیز کمک می کنند.

نایب رییس فدراسیون جودو در مورد شرایط جواد محجوب گفت:اواستعداد خوبی داردومعتقدم که باید تمرکز بیشتری درتیم ملی جودو داشته باشد.

وی افزود: محجوب با حضور در مسابقات چوخه درآمد خوبی داشت، اما در فدراسیون مقرر شد 3 جودوکاری که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند از نظر مالی تامین شوند تا دغدغه ای نداشته باشند.

** پاسخ های دور از انتظار سرمربی تیم ملی

درادامه نشست مجید زارعیان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در پاسخ به نخستین سوال خبرنگاری مبنی براینکه با نتایج ضعیف سبک وزن های ایران در جایزه بزرگ ترکیه، آیا این نفرات به قهرمانی آسیا اعزام می شوند؟با لحن خاصی پاسخ داد: درجایی ندیده ام که سرمربی تیم ملی را در دو ماه تجزیه و تحلیل کنند.

وی افزود: آمده ام کمک کنم و برای مسابقات ترکیه نیز بهترین های مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام شدند.شاخصی برای سنجش نفرات تیم نداشتم و آنان باید به ترکیه اعزام می شدند. البته نتایج سبک وزن ها در ترکیه خوب نبود و شاید به آسیایی اعزام نشوند.

سرمربی تیم ملی جودوی ایران پس از مسابقات جایزه ترکیه درگفت وگو با رسانه ها از ضعف سبک وزن های ایران و اعزام نشدن آنان به مسابقات آسیایی خبر داده بود.

وی افزود: جودوکاران ایران هم اکنون با سطح اول جهان و حتی آسیا فاصله زیادی دارند و باید در اردوها و مسابقات متعدد شرکت کرده و از زمین خوردن هراس نداشته باشند.

درپایان نشست یکی ازنمایندگان رسانه ها درباره اینکه چرا درگفت وگوهای خود همواره شرایط تیم ملی را نامناسب توصیف می کند، گفت: من بارها اعلام کردم که زمان می خواهم و روحیه تیم خود را پایین نمی آورم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین