|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی به مطرح شدن اخباری مبنی بر احیای خانه احزاب اشاره کرد و گفت: بهتر است شورای ملی دبیران کل احزاب جایگزین خانه احزاب شود.
علی کیهانیان عصر یکشنبه در نشست اعلام موجودیت حزب متبوعش و دو حزب جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی و جمعیت انسجام اسلامی استان تهران این مطلب را بیان کرد.

وی به روند تشکیل حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از وجود دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا، یک جریان سومی نیز تعریف می شود و آن اصولگرای اصلاح طلب است که ما نیز بر همین اساس کار حزبی را آغاز کردیم.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمعیت حامیان انقلاب سال 89 بنای تأسیس خود را گذاشت و در سال 91با تأسیس و عنوان حزب موافقت شد و مجمع عمومی این حزب برگزار شد؛موفق شدیم با ارائه مجوز از سوی وزارت کشور و رویکردی که دولت جدید برای احیای احزاب در نظر داشته در 10 آذرماه 93 پروانه فعالیت حزب حامیان انقلاب اسلامی را بگیریم.

کیهانیان ادامه داد: مجوز این حزب به تازگی ارائه شده و چشم انداز ما برای فعالیت های حزبی موقت ، فصلی و کوتاه مدت نیست.

وی با بیان اینکه چشم انداز مسیر حزب بر اساس حرکت و منویات رهبر معظم انقلاب است، گفت: 5 مسیر ازسوی رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی تدوین شده و ما نیز به آن اهتمام داریم.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با بیان اینکه حزب متبوعش برای انجام فعالیت های حزبی با اقشار مختلف مردم ارتباط دارد، گفت: هیات موسس ما از لایه های مردمی است و هیچ فرد با نفوذی بین ما وجود ندارد.

کیهانیان خاطر نشان کرد: چشم انداز حزبی ما در جهتی است که افراد در حزب ما آموزش می بینند و به مردم معرفی می شوند و سپس با پشتوانه فکری، عقلی و قلبی وارد عرصه سیاست می شوند.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با تأکید براینکه با ایجاد شورای ملی دبیران کل احزاب، احزاب بی رویه ظهور و سقوط نمی کنند، افزود: ما اعلام آمادگی کرده ایم که در صورت موافقت وزارت کشور با این طرح اساسنامه را تبیین کنیم.

کیهانیان درباره طرح استانی شدن انتخابات نیز اظهار داشت: این طرح توهین به شهرهای کوچک است البته احزاب با این طرح فعال تر می شوند و فهرست استانی رأی می آورد؛ اما ارتباط قوه قانونگذاری با مردم کاهش پیدا می کند و نمایندگان به مباحث کلان می پردازند.

وی از ابتکار حزب متبوعش در خصوص ایجاد کمیسیون های مرتبط با مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: ما آمده ایم که کمک حال دولت باشیم و نیامده ایم در مقابل کسی قرار بگیریم؛ در انتخابات آتی نیز شرکت خواهیم کرد.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی از جلسه این حزب با معاون سیاسی وزارت کشور در روز سه شنبه خبر داد .

کیهانیان همچنین از به طول انجامیدن اخذ مجوز از وزارت کشور انتقاد کرد و افزود: برخی احزاب وجود دارند که سه ماهه از وزارت کشور مجوز دریافت کردند ولی صدور مجوز برای حزب ما چند سال طول کشید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است ائتلافی میان شما و احزاب انسجام و پویندگان شکل بگیرد؟ گفت: ما برنامه هایی داریم که در رونمایی سه تا پنج هزار نفری در آینده آن را رسانه ای خواهیم کرد.

** دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی: ایجاد وحدت و انسجام در مردم بر اساس قانون هدف ما است

رضا الهی دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی نیز بهروند شکل گیری حزب متبوعش در بعد از فتنه 88 و با حضور افرد خلاق اشاره کرد و افزود: اعتلا و گسترش دین اسلام ، ایجاد وحدت و انسجام در مردم بر اساس قانون، حفظ و حراست از آرمان های امام (ره) و شهدا، سربلندی میهن در عرصه های مختلف تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، حمایت بی چون و چرا از رهبر معظم انقلاب و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی جمعیت انسجام اسلامی است.

وی خط مشی تشکل متبوعش را حضور فعال در انتخابات مجلس و ارتباط با افکار عمومی عنوان کرد.

** دبیرکل جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی: کلیت فعالیت ما عدالت و سرافرازی انقلاب است

علی اشرف رحیمی دبیر کل جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی نیز در این نشست اظهار داشت: جمعیت را با برخی از مردم و اقوام تاسیس کردیم و شعار جمعیت ما در سطح پایین و از میان مردم، برای مردم و به همراه مردم است و کلیت فعالیت ما هم عدالت و سرافرازی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی همچنین به نقش اصحاب رسانه در مقابله با قدرت های رسانه ای غرب اشاره کرد و افزود: امیدواریم با کمک رسانه ها مسیر خود را طی کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین