|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به افزایش 30 درصدی بهای بلیت بازدید از برج میلاد تهران بعد از 7 سال رای دادند.
از شورای اسلامی شهر تهران علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی لایحه «تعیین قیمت بلیت بازدید از برج میلاد تهران» که دومین دستور یکصد و چهل و هفتمین جلسه غیر علنی این شورا بود گفت: هر چند در طرح اقتصادی اولیه، این برج درآمدزا تعریف شده بود ولی درآمد آن در حال حاضر سالانه 24 میلیارد تومان است و شهرداری نیز سالانه در حدود 30 میلیارد تومان در ردیف های جاری و عمرانی به آن کمک می کند.

وی با بیان اینکه نرخ گذاری اولیه در سال 87 انجام شده است تصریح کرد: تاکنون هیچ افزایشی برای آن در نظر گرفته نشده است.

دبیر با بیان اینکه شهرداری تقاضای افزایشی در حدود 50 درصد را داشت اما پیشنهاد ما 20 درصد است اظهار کرد: همچنین از این پس بازدید کنندگان خارجی می توانند با استفاده از دلار، پول بلیت بازدید را بپردازند.

وی تاکید کرد: بررسی برج های مختلف جهان نشان می دهد که نرخ های در نظر گرفته شده برای برج میلاد تهران در مقایسه با سایر برج های جهان بسیار اندک است.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برج های جهان با عنوان شهرهایشان شناخته می شوند گفت: مناسب است که برج میلاد نیز با عنوان برج میلاد تهران شناخته شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قیمت گذاری سال 87 نخستین قیمت گذاری برای بازدید از برج بوده است پیشنهاد افزایش 30 درصدی را در این خصوص ارائه کرد.

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برج میلاد تهران جایگاه ویژه ای دارد و در حقیقت برای کارهای عمومی طراحی نشده است بر همین اساس باید خدماتی در آن ارائه شود که امکان ارائه آن در سایر نقاط نیست.

وی تاکید کرد: این برج باید به صورت خودگردان اداره شود این در حالی است که با نرخ های کنونی تحقق این موضوع امکان پذیر نیست و در نتیجه باید نرخ ها با افزایش به قیمتی مناسب برسند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: البته در این افزایش قیمت باید تخفیف های لازم برای اقشار خاص همچون دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی استفاده از برج میلاد را برای دو گروه دانست و گفت: آنچه درخصوص بازدیدهای عمومی است باید 30 درصد افزایش یابد و آنچه برای برنامه های دیگر در نظر گرفته می شود باید ضمن رعایت آئین نامه با نرخی منطقی در نظر گرفته شود.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درخصوص ساخت مسجد برج میلاد تهران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر گودبرداری انجام شده است و امیدواریم با ساخت هرچه سریعتر تبدیل به یک نماد مذهبی در کنار سایر نمادهای به روز در برج میلاد تهران تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین