کد خبر: ۴۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصد مشارکت نیروی کار در جامعه ایران را زیر 40 درصد تخمین زد.
ابوالحسن فیروزآبادی روز یکشنبه در جشنواره قدردانی از کارگران نمونه اصفهان با عنوان امتنان افزود: امروز جهان با رکود ویژه ای مواجه است و بی تردید این رکود در جامعه ایران نیز تاثیر خود را داشته است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از بازارخارجی بخش تجارت و بازرگانی ایران در کشورهای همسایه است، افزود: درگیری و جنگ در این کشورها باعث شده که بخشی از بازارخارجی ایران دچار آشوب شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه دولت مهار تورم را به عنوان اولویت انتخاب کرده است، افزود: ولی هنوز با رکود مواجه هستیم و امیدواریم این رکود تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده رفع شود.

وی همچنین در گزارشی از فعالیت های 20 ماهه وزارت کار دولت گفت:سال گذشته 600 هزار نفر عضو بیمه تامین اجتماعی شده اند که نشان می دهد 600هزار اشتغالزایی در زمان رکود به وجود آمده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: در 20 ماه گذشته حقوق کارگران دو بار افزایش یافت و توقع داشتیم حقوق بازنشستگان نیز افزایش یابد که در دولت رای نیاورد ولی ما همچنان در این زمینه تلاش می کنیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح سلامت در سال گذشته گفت: این طرح کیفیت دفترچه های بیمه را ارتقا داد و 30درصد از داروهای خاص را در برگرفت.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هدف این است که تمام جمعیت کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرد و طرحی در این زمینه برای برنامه ششم توسعه درحال تدوین است.

وی قطع یارانه افراد ثروتمند را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: یارانه شش میلیون نفر قطع می شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه دولت در سال گذشته سه بار سبد کالا در بین مردم توزیع کرده است، ادامه داد: امسال شش مرتبه سبد کالایی توزیع خواهد شد.

جشنواره امتنان به منظور تشویق کارگران و کارفرمایان نمونه، برترین های مسابقات قران و نهج البلاغه ، تلاشگران، زنان کارگر و مدیران نمونه سرپرست خانوار در اصفهان برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین