|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
نخستین دوره رقابت های فوتسال جام خلیج فارس روز یکشنبه در کوالالامپور پایتخت مالزی با شرکت هشت تیم ایرانی، عربی، آفریقایی مالزیایی و افغانستان برگزارشد.
این رقابت ها به مناسبت روز خلیج فارس که هر سال در دهم اردیبهشت گرامی داشته می شود، در ورزشگاه امپنگ پلانت برگزار و تیم اتباع کشورهای عربی مقیم پایتخت مالزی قهرمان شد.

در مسابقات فوتسال جام همیشه خلیج فارس در مالزی هشت تیم لئونیس (عرب ها)، تیم دانی (آفریقایی های مقیم مالزی) تیم پرسپولیس، تیم افغانستان، تیم ایرانی ای.ام.اس، تیم اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان، تیم پارسیان و تیم کورس در دو گروه چهار تیمی به رقابت پرداختند.

در آیین افتتاحیه این رقابت ها که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد، تمام تیم های شرکت کننده و تیم های کشورهای عربی و آفریقایی پیراهن ورزشی خلیج فارس را بر تن کردند.

چهار داور از کنفدراسیون فوتبال آسیا که مقر آن در کوالالامپور است این رقابت ها را قضاوت کردند.

تیم های پرسپولیس ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان جنوب شرق آسیا، کشورهای عربی و اتباع کشورهای آفریقایی از دو گروه چهار تیمی صعود کردند و تیم های ایرانی با شکست مقابل تیم های حریف از صعود به فینال بازماندند.

در بازی پایانی تیم لئونیس که از بازیکنان کشورهای عربی تشکیل شده بود با نتیجه سه بر یک تیم کشورهای آفریقایی را شکست داد و قهرمان جام همیشه خلیج فارس در مالزی شد.

تیم اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه جنوب شرق آسیا نیز با پیروزی مقابل تیم پرسپولیس سوم شد.

گروهی از اتباع ایران، عرب ها و آفریقایی های مقیم کوالالامپور با حضور در ورزشگاه امپنگ پلانت به تشویق تیم های خود پرداختند.

بازیکنان عربی تیم لئونیس پیش از بازی نهایی با پیراهنی که بر روی آن جمله خلیج همیشه فارس درج شده بود وارد میدان شدند که با استقبال ایرانیان مقیم مالزی مواجه شد.

در آیین افتتاحیه و پایانی فوتسال جام خلیج فارس علی اکبر ضیائی رایزن فرهنگی ایران با تاکید بر نقش ورزش به عنوان فرصتی برای ایجاد و افزایش دوستی میان ملت ها، برگزاری چنین رقابت هایی را عامل وحدت بخش میان ملل و نژادها و مذاهب مختلف دانست.

وی ورزش را عامل رشد ارزش های اخلاقی، سلامت و توسعه صلح و دوستی بین ملت ها عنوان و اظهار امیدواری کرد این حرکت ادامه یافته و رقابت های ورزشی دیگری در مالزی که کشوری مهاجر پذیر بوده و ملت های مختلف در آن زندگی می کنند برگزار شود.

در پایان این بازی ها، جام رقابت ها و هدایایی به تیم های اول تا سوم اهدا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین