|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
برترین بانوی ورزشکار آسیا گفت:رییس جمهوری توجه خاصی به یکسان سازی ورزش بانوان و آقایان دارد و امیدواریم دستور ایشان در این زمینه اجرایی شود.
ساره جوانمردی،یکشنبه درگفت وگو با ایرنابیان داشت:بانوان ورزشکار ما با محدودیت های بسیاری دررقابت های مختلف بین المللی حضورمی یابند و باید به گونه ای بر آنها برنامه ریزی شود که با اتمام دوران قهرمانی خود، نگران امرار معاش و اشتغال به کار نباشند.

وی اضافه کرد:از دولت تدبیر و امید می خواهیم که با تصویب قوانین حمایتی از ورزشکاران، شرایط اشتغال آنان را فراهم کنند.

دارنده نشان برنز تیراندازی پارالمپیک لندن ، با تشکر از اهدای جوایز یکسان به قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی گفت: با وجود همه این تلاش ها، هنوز دیدگاه های تبعیض آمیز وجود دارد که از جمله آن می توان به پرداخت غیریکسان حقوق ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی از سوی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اشاره کرد.

این بانوی ورزشکارخواستار تفکیک کمیته ملی المپیک و پارالمپیک از یکدیگر شد و افزود : درصورت تحقق این امر با توجه به ردیف های اعتباری ورزش جانبازان و معلولان، شاهد رشد و جهش ورزش کشور در این بخش خواهیم بود.

جوانمردی بیان داشت: ورزشکاران پارالمپیکی برای کسب مدال تلاش بسیاری می کنند اما نباید با رویکردی تبعیض آمیز تلاش آنان را بی ثمر گذاشت.

وی ادامه داد:هم اینک از سوی هواپیمایی بلیت نیم بها به جانبازان سرافراز کشور عرضه می شود و بر اساس قوانین این خدمات باید به معلولان هم تعلق گیرد اما متاسفانه فقط یک شرکت هواپیمایی این خدمات را عرضه می کند و امیدواریم با پیگیری دولتمردان این مشکل نیز برطرف شود.

دارنده دو نشان طلا بازی های پآرا آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت که قرار است روز نهم اردیبهشت جاری به فارس انجام شود ، گفت:این فرصت بسیار خوبی است تا قهرمانان ملی و افتخار آفرینان عرصه ورزش و جوانان فارس انتظارات خود را از دولت تدبیر و امید بیان کنند.

این قهرمان تیراندازی جهان با اشاره به تصویب قانون واگذاری بخش هایی از سازمان بهزیستی به بخش خصوصی اظهار کرد:در صورت اجرایی شدن این طرح متاسفانه بیشتر معلولان ، توان پرداخت هزینه های درمان و پیشگیری را ندارند و امیدواریم اعضای هیات دولت کمک کنند تا اعتبارمناسبی برای این امر در نظر گرفته شود.

جوانمردی در مورد وضعیت تمرینات خود نیز گفت:در رقابت های قهرمانی جهان در آلمان موفق شدم سهمیه حضور در پارالمپیک ریو دوژانیرو برزیل را در تفنگ بادی به دست آورم و اکنون برای حضور در رقابت های جام جهانی ترکیه در اردو بسر می برم و امیدوارم در این رقابت ها بار دیگر پرچم کشورم را به اهتزاز در آورم.

سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت قرار است روز چهارشنبه (نهم اردیبهشت) به استان فارس انجام شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین