|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با بارش‌های مناسب یک میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه اضافه شده و سطح دریاچه ارومیه ۵۴ سانتی‌متر بالا آمده است.
غلامرضا هاشمی عصر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بارش‌ها در استان آذربایجان‌شرقی ‌50 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به نبود روان‌آب‌ها در استان و ذخیره شدن در پشت سدها صرف افزایش 50 درصدی نقش فعالی را ایفا نخواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه از آخر مهر سال گذشته تا به امروز در 6 سد حجم آب ورودی 280 میلیون بود که نسبت به سال قبل مشابه 38 درصد آب ورودی افزایش یافته است، تصریح کرد: سد علویان مراغه در حال حاضر 38 درصد و سد نهند 31 درصد، سد ستارخان اهر 13 درصد افزایش یافته و سد قلعه چای 40 میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت دریاچه نسبت به سال قبل حالت مشابه را دارد، تصریح کرد: در 10 سال گذشته هرسال نسبت به سال قبل آن با افت 40 تا 45 سانتی مواجه بودیم اما امسال به برکت بارش‌های مناسب و رهاسازی‌های انجام شده این مشکل وجود نداشته و نسبت به حداقل تراز دریاچه در آخر شهریور سال گذشته‌، حدود یک میلیارد متر مکعب آب در دریاچه اضافه شده و ‌54 سانتی متر سطح آب افزایش یافته است.

هاشمی با بیان اینکه تامین آب شرب استان، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مربوطه است، افزود: سال گذشته برای تامین آب شرب با کمترین تنش نسبت به دیگر استان‌ها مواجه بودیم ‌اما این به معنای رفع مشکلات نیست و هنوز با بحران کم آبی مواجه هستیم و در این زمینه باید الگوی مصرف آب سرلوحه همه امور باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین