|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر شهری در کشور در دست ساخت است.
به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در جلسه بررسی و پیگیری پروژه های مسکن مهر گیلانغرب افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر مصوب شده تاکنون یک میلیون و 750 هزار واحد آن ساخته شده که از این تعداد یک میلیون و 480 هزار تحویل مالکان شده است.

وی اظهار کرد: 260 هزار واحد مسکن مهر نیز به دلیل مشکلات اعتباری هنوز تحویل مالکان نشده است.

وی گفت: برنامه داریم تا پایان امسال تعداد واحدهای تکمیلی و تحویلی را به دو میلیون و 100 هزار واحد برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: واقعیت این است که در بخش مسکن مهر مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که البته در برخی نقاط خوب کار شده ولی در برخی مناطق این طرح با مشکلاتی همراه است.

فرماندار گیلانغرب نیز در این جلسه گفت: در مجموع 850 واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث شده که 412 واحد آن مجتمعی و مابقی بصورت مسکن مهر انفرادی است.

فرامرز اکبری با اشاره به مشکلات مردم گیلانغرب افزود: مردم این شهرستان درآمد پایینی دارند که توان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را با اقساط فعلی و با نرخ تعیین شده ندارند.

وی گفت: مسوولان و متولیان امر باید برای تامین اعتبار زیرساخت های این مجتمع ها و تقسط اقساط بصورت پلکانی با توجه به درآمد پایین مالکان که زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند، تمهیداتی در نظر بگیرند.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات مردم گیلانغرب و درآمد پایین آن ها و نرخ بالای بیکاری این منطقه خواستار مساعدت معاون وزیر راه و شهرسازی شد.

فتح الله حسینی گفت: مسوولان باید در ارتباط با آسفالت معابر مجتمع های مهر برای رفع مشکلات فنی و نقایص طرح مسکن مهر 100 واحدی گیلانغرب تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

در این جلسه بمنظور بررسی و رفع مشکلات فنی مسکن مهر 100 واحدی مقرر شد گروهی از بنیاد مسکن ضمن بازدید از واحدهای مذکور، مشکلات مختلف این طرح را در مدت 15 روز رفع کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به پیمانکاران دستور واگذاری تاسیسات بصورت مشروط را منوط به تکمیل مجتمع ها داد و مقرر شد موضوع تقسیط پلکانی کردن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر توسط بانک مسکن استان کرمانشاه پیگیری شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد با رفع مشکل زیرساخت مجتمع های مسکن مهر، موضوع آسفالت راه دسترسی محوطه این مجتمع ها توسط بنیاد مسکن از محل سهم تامین شده توسط وزارتخانه راه و شهرسازی انجام شود.

احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و پیگیری پروژه های مسکن مهر روز شنبه در سفر یک روزه وارد شهرستان گیلانغرب شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین