|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
یک مدرس مدرس تئاتر در آغاز بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، با تاکید بر اهمیت زبان بدن و تاثیرگذاری آن گفت: با زبان می توان بسیاری از واقعیت ها و احساسات را بیان و در افراد و جامعه تاثیر گذاشت.
بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشور با برگزاری کارگاه آموزشی پانتومیم و زبان بدن با حضور علیرضا خمسه و چهار اجرا از امروز به میزبانی جزیره کیش آغاز شده است.

علیرضا خمسه در کارگاه آموزشی پانتومیم و زبان بدن در نخستین روز برگزاری بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشور با تاکید بر اهمیت زبان بدن اظهار کرد: امروز باید با کلام خداحافظی کنیم؛ چرا که آنچه امروز سخن می گوید؛ بدن نه زبان ماست.

وی افزود: برای دانستن زبان بدن، نیاز نیست جوان، زیبا، پرقدرت و مشهور باشیم، بلکه نیاز است بدن ما زبان گویایی داشته باشد، ما به دنبال تاثیرگذاری زبان بدن هستیم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون اظهار کرد: جدای از زیبایی و زشتی ها، باید ببینیم زبان بدن ما چقدر روی افراد و جامعه تاثیرگذار است و بدانیم یک حرکت دست و صورت می تواند چه شرها و خیرهایی ایجاد کند.

خمسه، ریخت شناسی و شکل شناسی اندام ها در عرصه بازیگری را بسیار مهم برشمرد و گفت: ما باید روی اندام ها، احساسات و عواطف خود کنترل داشته باشیم و به آن لگام بزنیم ، باید مراقب باشیم اعضا و اندام بدنمان بی اختیار حرکتی از خود بروز ندهد.

وی، تمرکز داشتن بر احساسات و عواطف را مورد مهمی در عرصه بازیگری دانست و گفت: ما می توانیم روی عشق، درد، شادی، تنفر و سایر احساسات خود تمرکز کنیم و با زبان بدن واقعیات را به دیگران و جامعه بگوییم.

بازیگر سریال تلویزیونی میکاییل، نوع نگاه بازیگر را بسیار مهم خواند و افزود: می توان با نگاه مخاطبان را سحر کرد و تاثیری عمیق روی آنان گذارد و به نوعی قلب مخاطبان را فتح کرد.

وی بر مولفه سکوت در بازیگری اشاره کرد و گفت: تاثیرگذارترین عاطفه ها در سکوت بروز می کند، اندوخته های ما آنقدر باید غنی و گسترده باشد تا بتوان حتی آن را در سکوت هم منتقل کرد، گاه بازی در سکوت بسیار اثرگذارتر از سخن گفتن است، عشق و تنفر از سکوت بروز می کند.

این بازیگر عرصه سینما بازیگری را خواب دیدن و داشتن تخیل با چشمان باز عنوان کرد و گفت: بازیگری دمیده شدن روح در کالبدها و نقش های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه باید باور کنیم تئاتر تاثیرگذار است گفت: استمرار برنامه های فرهنگی به طور قطع اثرگذار است و اگر به جای مسوولان فرهنگی در کیش بودم برگزاری برنامه هایی از این دست را ادامه می دادم.

این هنرمند عرصه تلویزیون، داشتن تمرکز، آرامش خلاق و تنفس درست، تمرینات بدنی روزانه ، حضور در کلاس های یوگا، مهارت آموزشی، ارتباط با هنرهای دیگر و داشتن نظم و الهام گرفتن از نظم طبیعت را در بازیگری مهم دانست.

وی در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی، جریان هنر را جامع و چند وجهی برشمرد و افزود: ارتباط با سایر هنرمندان رشته های مختلف، روح بازیگر را ارتقا می دهد و به موفق شدن آن کمک می کند.

بازیگر فیلم شکار خاموش در بخش دیگری، به ارائه توضیحاتی درمورد هنر پانتومیم پرداخت و گفت: تئاتر ناب آن است که بازیگر قبل از گشودن دهان و سخن با ایجاد 'فیگورو ژست ' بتواند با مخاطب سخن بگوید، پانتومیم تئاتر خاموش است و از تمامی عواطف انسانی منهای کلام بهره می گیرد.

این مدرس حوزه تئاتر، با تاکید بر اینکه هنر پانتومیم تمرکز صددرصدی می خواهد افزود: در این هنر نیازمند مهارت های ناب و بالای مهارت های بدنی هستیم، تمام بدن یک بازیگر درگیر لحظه ای است که می خواهد آن را خلق کند و از تمامی عواطف خود بهره می گیرد.

وی پانتومیم را هنری به گستردگی هنر نمایشی دانست و گفت: برای قصه های ملودرام و تراژیک هم می توان از آن بهره برد، بازیگر پانتومیم قابلیت هایی دارد که در دیگر ژانرها دیده نمی شود و دریک نقطه از جهان می تواند جهانی را از نو بسازد و یا تخریب کند.

20 گروه نمایشی از امروز تا دهم اردیبهشت ماه آثار نمایشی خود را به صحنه می برند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین