|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان اینکه با یارانه نمی شود کشور را اداره کرد بلکه باید تولید را تقویت کرد تا جامعه کریمانه اداره شود و به بیراهه نرود.
وی عصر شنبه در دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی درقم افزود: بجای تقویت تولید در کشور مشغول تربیت پشت میز نشین هستیم در حالی که کشور ایران با امکانات و منابع فراوان ظرفیت زیادی برای ترقی و رشد دارد.

آیت الله جوادی آملی گفت: جامعه را نمی توان با مزدوری و بر اساس شیوه کمیته امداد اداره کرد چرا که با کرامت انسانی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) دست کارگر را بوسید و نه دست مزدور را افزود: خداوند به انسان کرامت عطا کرده و وظیفه انسان این است که در کلاس درس اکرم بنشیند.

وی افزود: بسیاری از نابهنجاریهای اجتماعی از جمله افزایش طلاق و کاهش ازدواج با اشتغال حل می شود زیرا فرد بیکار حیثیتی ندارد.

آیت الله جوادی آملی گفت: بانک ها باید به کمک تولید و کارآفرینی آمده و از ربا بیرون بیایند و بدانند که مرگ انسان آخر خط او نیست بلکه این انسان است که مرگ را میمیراند.

وی گفت: کشور ایران یک صدم جمعیت دنیا را دارد اما 10 درصد منابع را در اختیار دارد و اینکه تاکنون در مسائل اقتصادی موفق نبودیم نشانه ضعف ماست.

آیت الله جوادی آملی با انتقاد از گرانی در کشور گفت: کشور ما نباید اختلاس و تبعیض داشته باشد چرا که گرانی و سختی معیشت با دینداری نسبتی ندارد و اگر بین نان و ملت فاصله بیفتد دینداری سخت می شود.

وی با انتقاد از واردات علوفه به کشور در سالهای گذشته افزود: با این همه امکانات در کشور و مجاورت کشور در کنار دریا و منابع مختلف بی عرضگی است که علوفه دام های خود را وارد کنیم چرا که این دیگر انرژی هسته ای نیست که مشکل باشد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر اسلامی حرف زدیم و غیر اسلامی فکر کردیم در حالی کشوری مثل امریکا با مهاجرین از کشورهای مختلف از جمله ایران به این نقطه از قدرت رسیده است.

در ابتدای این دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:تلاش داریم تا افراد معلول و نیازمند را به بستگان نزدیک و خانواده های متقاضی بسپاریم تا آنان احساس عاطفی بهتری داشته باشند، ضمن اینکه مومنین نیز در نگهداری آنان کمک کنند.

علی ربیعی گفت: بیمه و سلامت معلولان در بهزیستی نیز مورد توجه ویژه است و کارهای موفقی در زمینه مسکن معلولان انجام شده است.

وی افزود: بیش از هشت میلیون نفر از مردم که نوعا از طبقه نیازمند هستند بیمه سلامت شدند و امسال نیز بیش از 500 هزار نفر به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه شده است که در مجموع بیش از 35 میلیون نفر را در کشور دربر می گیرد.

ربیعی گفت: رویکرد توزیع پول برای ایجاد رفاه در کشور تغییر کرده و دولت به سمت ایجاد رفاه از راههای دیگر است.

وی اضافه کرد: نیازمند نظریات فقهی علمای حوزه علمیه برای کمک در بخش های فقهی مرتبط با حمایت از فقرا و نیازمندان و ترویج وقف در این زمینه هستیم.

ربیعی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در کشور ضعیف شده و مردم به سمت مصرف گرایی رفته اند افزود: متاسفانه مفهوم برکت و ثواب در کار از بین رفته است به طوری که حدود 100 هزار نفر از متقاضیان کار که به کاری معرفی شده بودند آن را نپذیرفتند.

وی گفت: خوشبختانه امروز کارگران و کارفرمایان به وزارت کار اعتماد داشته و حکمیت این وزارت خانه را می پذیرند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولان این وزارتخانه از جمله رییس سازمان بهزیستی، مدیرعامل بانک رفاه و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، امروز با شماری از مراجع تقلید و علما در قم دیدار و گفت و گو می کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
10
أثابکم الله تعالی ثواباً کثیرا

إن شاءالله تعالی.
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
1
نظرشون محترمه ولی تابع نظر ولی فقیه هستیم.یارانه به مردم قدم اول هدفمندی بود و همین علی لاریجانی و مجلس اصولگرا اجازه ندادند مرحله دوم اجرا شه وبه هدفش برسه والا تکلیف تولید هم مشخص شده بود و کار به این دولت بسیاربسیاربسیار محتاط نمی رسید
ذبيح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
2
0
ببخشين ايشون رو چه حساب نظر كارشناسي دادن؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین