|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با حضور در محل وزارت کشور با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی دیدار کردند.
 در این دیدار که همزمان با روز ولادت امام رضا علیه السلام برگزار شد، احمد مسجد جامعی - رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر؛ از جمله چمران ، سروری، دنیا مالی، دبیر، شاکری، آباد ، حافظی و جدیدی با تبریک انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص چالش های پیش روی شوراهای شهر و مسائل و مشکلات اداره کلان شهرها از جمله شهر تهران پرداختند.

اعضای شورای شهر با اشاره به نقش وزارت کشور به عنوان تنها رابط رسمی بین شوراها و دولت بر ضرورت ایفای نقش حداکثری وزارت کشور برای اصلاح و ارتقاء تعامل بین دولت، شوراها و شهرداری ها تأکید نمودند.

کمبود اعتبارات شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین مسأله شهرداری‌ها ، تحقق بموقع و بدون تأخیر منابع درآمدی که به موجب قانون برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است‌، اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری، احیای نقش وزارت کشور در طرح جامع شهر تهران در خصوص اصلاح تقسیمات کشوری، تحقق سهم قانونی در تأمین هزینه‌های حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و کلان شهرها، از جمله موارد مطروحه از سوی اعضای شورای شهر تهران در دیدار با وزیر کشور بود.

علاوه بر این همکاری مشترک و مؤثر در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی در تهران و سایر کلان شهرها، احیای شورایاری ها، ارتقاء هماهنگی‌ها و آمادگی های مشترک برای کنترل آلودگی هوا و مقابله با پدیده وارونگی در تهران و سایر کلان شهرهای در معرض آسیب و پیگیری جدی موضوع احیای بافت های فرسوده و موضوعات فرهنگی ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با تشکر از قبول دعوت وزارت کشور از سوی اعضای شورای تهران، ابراز امیدواری کرد با تداوم اینگونه نشست ها، بستر تعامل حداکثری برای اصلاح روند اداره کلان شهرها و شهر تهران بیش از پیش فراهم شود.

وزیر کشور با یادآوری انحراف تاریخی در سازوکار بودجه‌ریزی کشور، مسائل و مشکلات جاری در شهرهای بزرگ و معضلات حاشیه‌ای این شهرها را میراث و نتیجه طبیعی چرخه باطل برنامه و بودجه ریزی بر اساس جمعیت و فعالیت دانست و بر عزم راسخ وزارت کشور برای ایفای نقش مؤثر در شکست این چرخه باطل تأکید کرد.

رحمانی فضلی با تأکید بر ضرورت استقرار یک نگاه ملی در بررسی مسائل شهر تهران و کلان شهرهای دیگر، ضرورت تدوین مؤلفه‌های عمیق نگری، آینده‌نگری و عدالت محوری در برنامه‌ریزی کلان برای ارتقاء شهر تهران را خواستار شد.

وزیر کشور در دیدار با اعضای شورای شهر تهران با اشاره به پایان قطعی دوران اتکا به درآمدهای نفتی، ضرورت فرهنگ سازی برای مشارکت همدلانه و مؤثر مردم در تحقق درآمدهای پایدار از طریق ایجاد صندوق های توسعه شهری را یاد آور شد و از اعضای شورای شهر خواست، پیشنهادات و ایده های قابل اجرا در این عرصه را پیگیری و دنبال نمایند.

فضلی با استقبال از تمایل جدی شورای شهر به گسترش تعاملات فی مابین پیشنهاد نمود، یک کارگروه کارشناسی برای احصاء محورهای ارتقآء تعامل بین وزارت کشور، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها تشکیل و ظرف یک دوره زمانی محدود مباحث مورد توافق طرفین برای اجرا و عملیاتی شدن را در دستور کار قرار دهد.

وزیر کشور همچنین تشکیل یک کمیته هماهنگی با محوریت استانداری تهران برای پیگیری مسائل جاری و موضوعات فوری موجود را به عنوان راهکار کوتاه مدت اثر بخشی تعاملات مطرح نمود و از اعضای شورای شهر خواست با پیگیری این پیشنهادات مسیر کارآمدی هرچه بیشتر این تعاملات را دنبال نمایند.

گفتنی است در این جلسه مهندس هوشنگ خندان دل - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز حضور داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین